Treceți la conținutul principal

Ce e iubirea?

Recitind una din poeziile marelui poet Mihai Eminescu, şi anume "Ce e amorul? m-am întrebat şi eu asemeni lui: "Cum poate fi definită iubirea?", "Ce înseamnă ea?"
Iubirea e un domeniu vast şi complex care ne interesează şi ne inspiră pe toţi, fiind un sentiment profund şi incomensurabil. Este o emoţie profundă...un mister...o iluzie? De fapt, e acel lucru unic care te face să visezi departe, fără condiţionări, fără graniţe. Iubirea nu ţine cont de naţionalitate, de limbă, de culoare, de starea socială şi starea de sănătate. Ea se ridică dincolo de limitările umane, de superficial şi profan. Iubirea este sacră şi pură, dar din nefericire ea s-a desacralizat în zilele noastre, într-o societate ce confundă dragostea cu sexul. Constat cu tristeţe că mulţi dau iubirii un sens peiorativ, adică îi dau o conotaţie depreciativă...comiţându-se în numele ei multe atrocităţi generatoare de o crudă suferinţă.
"A iubi" este acţiunea care animează viaţă, fiind sensul şi raţiunea noastră de "a fi". Cu toţii, săpăm adânc în solul vieţii pentru a găsi această comoară preţioasă, iubirea. Iubirea implică abnegaţie, dăruire maximă, spirit de sacrificiu,încredere în cel de lângă tine.
Eu cred că iubirea este un sentiment incomprehensibil cu un impact atât de mare asupra minţii şi sufletului. De multe ori mi-am pus unele întrebări:
I love you :x:x:x
I love you :x:x:x
Vezi mai multe imagini din diverse
Ce naşte acest sentiment atât de total şi minunat? Ce mecanism pune în mişcare iubirea pe care o simţim noi, oamenii? Consider iubirea un fior sublim ce s-a născut din lacrimile pure, de fericire ale îngerilor.
Iubirea este acea energie uriaşă care pune în mişcare întreaga creaţie, este esenţa vieţii, fără de care viaţa ar fi goală. Cred, că doar iubirea dă vieţii noastre direcţie, profunzime, candoare, creativitate... ne face să devenim mai buni, mai frumoşi, apropiindu-ne mai mult de Sursa Iubirii perfecte, Dumnezeu, devenind din umani mai divini.
Ea este ca un diamant care atunci când este şlefuit, revarsă multă lumină asupra noastră.
IUBIREA...trebuie scrisă cu majuscule, deoarece doar ea dă importanţă vieţii noastre atât de scurtă şi fragilă. Iubirea este cheia cu care deschidem uşa sufletului nostru şi al semenilor noştri. Ea este temelia pe care au clădit oamenii speciali cu o viziune înaltă, cum ar fi: poeţii, scriitorii, muzicienii, sculptorii, pictorii şi alţii. Numai iubirea a îmbogăţit arta, a rafinat suflete, a înnobilat şi a transformat vieţi.
Mulţi oameni au încercat să dea o definiţie cât mai exactă iubirii. Consider că important este nu doar să o definim ci să o simţim cu adevărat. Ca să simţim iubirea în profunzime, cred că trebuie să-l simţim pe Dumnezeu, pentru că El a dat viaţă iubirii.
Închei cu un citat minunat din cartea "Război şi pace", o capodoperă a literaturii universale, ce-i aparţine scriitorului rus Lev Tolstoi:
"Iubirea? Ce-i iubirea? se gândea el. Iubirea stă în calea morţii. Iubirea este viaţa. Tot, tot ce înţeleg, înţeleg numai pentru că iubesc. Tot ce există, există pentru că iubesc. Totul e legat numai de iubire. Iubirea este Dumnezeu şi, când mori, înseamnă că tu, o particică din iubire, te întorci la izvorul veşnic al tuturor lucrurilor."

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

A mai trecut un an...

A mai trecut un an din viaţa mea… În linişte, mă privesc în oglinda sufletului şi încerc să observ tot ce a însemnat acest an… A fost un an bun sau rău? Cum sunt eu acum? Câte dintre visuri s-au împlinit? Cu fiecare clipă ce s-a scurs prin clepsidra timpului, am devenit mai matură, mai înţelegătoare, mai aproape de ceea ce sunt eu in realitate? Cum am trăit, ce şi cui am împărtăşit? Am reuşit să-mi îndeplinesc promisiunile? Cine mi-a stat alături şi cine a ales un alt drum? Am dat totul să-i întorc din drum? Câte bucurii şi câte regrete le-am lăsat celorlalţi? Am lăsat mai multe lacrimi sau mai multe zâmbete în colţul inimii lor? Îmi fac un inventar al sentimentelor…  Printre sentimentele de bucurie, de recunoştinţă, de iubire s-au strecurat şi regrete, neîmpliniri, deziluzii, pentru că sunt om, pentru că atât cât trăiesc, învăţ… Niciodată nu e suficient tot ceea ce învăţăm, procesul pe drumul cunoaşterii e unul de durată, care nu se termină niciodată atât cât trăim. Privind

Bine-ai venit, Aprilie!

Bine-ai venit, Aprilie, cel care aduci înflorirea zâmbetelor, ce au stat atâta timp zgribulite în iarna durerii. Te rog să mă tratezi cu blândeţe şi să nu-mi ucizi speranţele. Priveşte-mi ochii şi citeşte în ei, un dulce vis în care a încolţit aşteptarea, a ceea ce este mai bun, mai pur, mai luminos… Sunt doar un simplu om care speră, crede, visează, iubeşte, într-un cuvânt: trăieşte. Iubite, Aprilie, trezeşte-mă mereu cu soarele iubirii, îmbracă-mă cu flori de cireş dornice de a alunga monotonia din gânduri, respiră-mă prin verdele crud al ierbii ce mi-a înmugurit în aorta sufletului, potoleşte-mi setea şi foamea de frumos prin culorile tale cu care pictezi infinitul. Tu, Aprilie însemni pentru mine: narcise îngălbenite de atâta linişte şi zâmbet, lalele frumoase ca dorurile îndrăgostiţilor, lăcrămioare scumpe ca lacrimile rostogolite în tăcerea clipei, zambile parfumate ca visele din zori, liliacul plin de amintiri şi speranţă ca sufletu ce te aşteaptă neîncetat, gingaşe

Viata-i o lupta, ce se duce pe trei fronturi

Îmi place mult cum descrie viața George Coșbuc, în poezia ”Lupta vieții”. ”O luptă-i viața; deci te luptă Cu dragoste de ea, cu dor.” Am conștientizat că viața-i o luptă, iar pentru a o câștiga e nevoie de dârzenie, de dragoste. Iubind viața, nu vei capitula niciodată în fața atacurilor exterioare. Trăiesc doar aceia ce luptă cu curaj și hotărâre, ce au în dotare arme puternice ca speranța, optimismul și credința. Este nevoie ca oamenii să treacă prin bătălia vieții pentru a ajunge la perfecțiune. Ea înseamnă o luptă continuă, una de dezamăgiri, împliniri, necazuri, bucurii. Lupta nu e unilaterală, ea se duce pe trei fronturi: lupta cu tine însuți, lupta cu ceilalți și lupta cu conjuncturile nefavorabile. Trebuie să existe un echilibru între cele trei laturi. Dacă învingi în lupta cu tine însuți, care e cea mai dificilă, vei ști cum să ai o abordare eficientă și în celelalte lupte. Momentele în care ne aflăm, fie că sunt bune sau rele ne determină să reacționăm într-un fel sau