Treceți la conținutul principal

Momente în viaţă


Cel mai frumos discurs, care mi-a rămas în suflet. Chiar şi după 3 ani de la auzirea lui, îmi curge o lacrimă de recunoştinţă şi de bucurie:

"Lavinia Elena Niculicea a fost un copil blond cu ochi de lumină. O strigau Nichita Stănescu sau Ana Blandiana. O fată îndrăgostită de Eminescu, de liliac, de stele, de diamant, de suflet de toamnă... 
Se trage din ungurenii veniţi din Siliştea Sibiului, ce-au coborât în sunet de talangă cu tot cu Mioriţa noastră şi-au luat cu ei şi pe ciobanul moldovean şi ungurean şi cel vrâncean, şi pe cel bun şi pe cei răi, i-au strâns în satul ăsta al ei şi al meu, Băbeni de Vîlcea. 
De ce o stimez pe Lavinia Elena Niculicea? Pentru încercarea ei de a săruta încheietura unui suflet? Sau poate pentru că a vrut să transforme “orice piatră roasă de iluzii în oaze de izbăviri” sau pentru că ne-a învăţat cum să oferim un “trandafir înroşit în iubire” unei persoane dragi cu “suflet dăngănit de dor”. Da, şi pentru asta… 
Dar mai ales pentru că ne-a învăţat pe toţi să ne fie sete de alb, să simţim în alb aşa cum numai Lavinia ştie. 
Să o cinstim azi cu suflet lângă suflet, să o lăsăm să ne înveţe să iubim “păsări călătoare” aduse cu “degete de fericire în cuiburi de lacrimi de cer”. Să-i cinstim talentul, tinereţea, să mă ajutaţi să-mi fac datoria morală faţă de comunitatea din care m-am ridicat şi pe care nu am uitat-o niciodată, lăsând acest copil să scrie “cu lacrimă din privire/ pe fila nopţii…”. 
Te iubim, Lavinia. Să ne zâmbeşti mereu! Copil “cu luna în privire/ pe tărâmul scăldat/ de iluzii”, te iubim! 

Cristiana Sima 
24 martie 2012 
Băbeni – Vîlcea

Mulţumesc din inimă, Cristiana, suflet cald şi frumos! 
Cu preţuire! <3

P. S. Colaj de imagini, de momente si de sentimente de la lansarea cărţii "Ploaie de gânduri".


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

A mai trecut un an...

A mai trecut un an din viaţa mea… În linişte, mă privesc în oglinda sufletului şi încerc să observ tot ce a însemnat acest an… A fost un an bun sau rău? Cum sunt eu acum? Câte dintre visuri s-au împlinit? Cu fiecare clipă ce s-a scurs prin clepsidra timpului, am devenit mai matură, mai înţelegătoare, mai aproape de ceea ce sunt eu in realitate? Cum am trăit, ce şi cui am împărtăşit? Am reuşit să-mi îndeplinesc promisiunile? Cine mi-a stat alături şi cine a ales un alt drum? Am dat totul să-i întorc din drum? Câte bucurii şi câte regrete le-am lăsat celorlalţi? Am lăsat mai multe lacrimi sau mai multe zâmbete în colţul inimii lor? Îmi fac un inventar al sentimentelor…  Printre sentimentele de bucurie, de recunoştinţă, de iubire s-au strecurat şi regrete, neîmpliniri, deziluzii, pentru că sunt om, pentru că atât cât trăiesc, învăţ… Niciodată nu e suficient tot ceea ce învăţăm, procesul pe drumul cunoaşterii e unul de durată, care nu se termină niciodată atât cât trăim. Privind

Bine-ai venit, Aprilie!

Bine-ai venit, Aprilie, cel care aduci înflorirea zâmbetelor, ce au stat atâta timp zgribulite în iarna durerii. Te rog să mă tratezi cu blândeţe şi să nu-mi ucizi speranţele. Priveşte-mi ochii şi citeşte în ei, un dulce vis în care a încolţit aşteptarea, a ceea ce este mai bun, mai pur, mai luminos… Sunt doar un simplu om care speră, crede, visează, iubeşte, într-un cuvânt: trăieşte. Iubite, Aprilie, trezeşte-mă mereu cu soarele iubirii, îmbracă-mă cu flori de cireş dornice de a alunga monotonia din gânduri, respiră-mă prin verdele crud al ierbii ce mi-a înmugurit în aorta sufletului, potoleşte-mi setea şi foamea de frumos prin culorile tale cu care pictezi infinitul. Tu, Aprilie însemni pentru mine: narcise îngălbenite de atâta linişte şi zâmbet, lalele frumoase ca dorurile îndrăgostiţilor, lăcrămioare scumpe ca lacrimile rostogolite în tăcerea clipei, zambile parfumate ca visele din zori, liliacul plin de amintiri şi speranţă ca sufletu ce te aşteaptă neîncetat, gingaşe

Viata-i o lupta, ce se duce pe trei fronturi

Îmi place mult cum descrie viața George Coșbuc, în poezia ”Lupta vieții”. ”O luptă-i viața; deci te luptă Cu dragoste de ea, cu dor.” Am conștientizat că viața-i o luptă, iar pentru a o câștiga e nevoie de dârzenie, de dragoste. Iubind viața, nu vei capitula niciodată în fața atacurilor exterioare. Trăiesc doar aceia ce luptă cu curaj și hotărâre, ce au în dotare arme puternice ca speranța, optimismul și credința. Este nevoie ca oamenii să treacă prin bătălia vieții pentru a ajunge la perfecțiune. Ea înseamnă o luptă continuă, una de dezamăgiri, împliniri, necazuri, bucurii. Lupta nu e unilaterală, ea se duce pe trei fronturi: lupta cu tine însuți, lupta cu ceilalți și lupta cu conjuncturile nefavorabile. Trebuie să existe un echilibru între cele trei laturi. Dacă învingi în lupta cu tine însuți, care e cea mai dificilă, vei ști cum să ai o abordare eficientă și în celelalte lupte. Momentele în care ne aflăm, fie că sunt bune sau rele ne determină să reacționăm într-un fel sau