Treceți la conținutul principal

Noapte de vară înveșmântată în dragoste

Era spre sfârşitul unei zile toride de iulie. Soarele era un glob portocaliu pe un cer ce adunase în el toate nunaţele de albastru. Vântul adia uşor, răcorind pământul înfierbântat.Țărmul însorit era scăldat de razele vii ale soarelui.
Deasupra mea era cerul senin, brăzdat de pescăruşi albi ce se roteau fericiţi în zborul lor lin şi ameţitor, celebrând minunatul dar, numit viaţă. Păsările îmi dădeau impresia că sunt nişte bărcuţe de hârtie, care plutesc uşor pe o mare cuprinsă de liniştea serii. Această imagine îmi amintea de momentele fericite ale copilăriei. Chiar dacă am devenit adult, copilăria păstrează mereu o aură a veseliei şi inocenţei. Incep să călătoresc în timp, la anii dulci ai copilăriei. Îmi amintesc cum mă plimbam desculţă pe iarba verde, stropită de rouă, simţindu-mi trupul firav înviorat. Mă văd alergând prin livada din spatele casei, aruncându-mă pe fânul cosit, ce-mi învăluia trupul cu mireasma sa proaspătă.
Aşezată pe spate priveam cerul cu nori pufoşi, alburi şi roz, gândindu-mă că eu plutesc împreună cu ei, simţindu-mă liberă de orice constrângere. Sorbeam cu sete oceanul de puritate al cerului şi mă lăsam molipsită de veselia şi vioiciunea păsărelelor ce mă înconjurau, simţind că mă pierd uşor în imensitatea cerului. Acolo în cer, nu simţeam teamă, nelinişte sau durere, ci doar bucurie în stare pură şi ocrotire divină, ştiind că sunt mai aproape de Dumnezeu. Norii erau căluţii mei albi care mă duceau pe un tărâm pur şi minunat, lăcaşul îngerilor, fiinţe sublime de lumină. Visam cu ochii deschişi, pierzând noţiunea timpului, până când auzeam vocea duioasă a mamei strigându-mă... 
Strigătul ascuţit al pescăruşilor mi-a adus gândurile în prezent, trezindu-mă din reveria dulce ce mi-a strecurat în suflet picături de melancolie. Mi-am dat seama, că mă aflam pe o plajă pustie, în amurg... Marea îmi susura la ureche o melodie de dragoste, ce-mi umplea fiinţa cu bucuria autentică ce este generată de lucrurile fireşti. Totul purta atingerea frumuseţii divine. Mă plimbam de-a lungul mării albastre, lăsându-mă mângâiată de briza mării. Era ca şi cum iubitul meu îmi atingea uşor faţa, soptindu-mi cuvintele dragostei.
M-am aşezat pe nisipul auriu pentru a privi spectacolul, pe care Natura se pregătea să-l pună în scenă. Raze de aur, parcă rupte Rai, se răsfrângeau peste talazurile impetuoase, îmbrăţişându-le pasional, vroind să le spună cât de dor le-a fost de ele, aşteptând cu nerăbdare momentul întâlnirii lor. Razele se pierdeau în unduirile mării, dansând iubirea cântată de valurile celeste pe care Dumnezeu le-a trimis din iubire pe pământ.
-Ce act minunat de dragoste! mi-am spus eu cu emoţie în glas. Natura ne învaţă tandretea, romantismul, serenitatea, înțelepciunea, puritatea şi armonia.
În faţa ochilor mei era un tablou pictat cu atâta măiestrie de Cel Mai Mare Pictor, Dumnezeu. Peisajul era de vis, o adevărată operă de artă ce nu are preţ. Parcă, Dumnezeu aruncase cu iscusinţă acuarele pe pânza cerului creând un asfinţit perfect ale cărui culori vii, intense îmi pătrundeau în suflet, luminându-mi cu putere interiorul. Simţeam cum fiinţa îmi era scăldată de un spectru al sentimentelor pure şi profunde, regenerându-o în întregime.


Comentarii

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

A mai trecut un an...

A mai trecut un an din viaţa mea… În linişte, mă privesc în oglinda sufletului şi încerc să observ tot ce a însemnat acest an… A fost un an bun sau rău? Cum sunt eu acum? Câte dintre visuri s-au împlinit? Cu fiecare clipă ce s-a scurs prin clepsidra timpului, am devenit mai matură, mai înţelegătoare, mai aproape de ceea ce sunt eu in realitate? Cum am trăit, ce şi cui am împărtăşit? Am reuşit să-mi îndeplinesc promisiunile? Cine mi-a stat alături şi cine a ales un alt drum? Am dat totul să-i întorc din drum? Câte bucurii şi câte regrete le-am lăsat celorlalţi? Am lăsat mai multe lacrimi sau mai multe zâmbete în colţul inimii lor? Îmi fac un inventar al sentimentelor…  Printre sentimentele de bucurie, de recunoştinţă, de iubire s-au strecurat şi regrete, neîmpliniri, deziluzii, pentru că sunt om, pentru că atât cât trăiesc, învăţ… Niciodată nu e suficient tot ceea ce învăţăm, procesul pe drumul cunoaşterii e unul de durată, care nu se termină niciodată atât cât trăim. Privind

Bine-ai venit, Aprilie!

Bine-ai venit, Aprilie, cel care aduci înflorirea zâmbetelor, ce au stat atâta timp zgribulite în iarna durerii. Te rog să mă tratezi cu blândeţe şi să nu-mi ucizi speranţele. Priveşte-mi ochii şi citeşte în ei, un dulce vis în care a încolţit aşteptarea, a ceea ce este mai bun, mai pur, mai luminos… Sunt doar un simplu om care speră, crede, visează, iubeşte, într-un cuvânt: trăieşte. Iubite, Aprilie, trezeşte-mă mereu cu soarele iubirii, îmbracă-mă cu flori de cireş dornice de a alunga monotonia din gânduri, respiră-mă prin verdele crud al ierbii ce mi-a înmugurit în aorta sufletului, potoleşte-mi setea şi foamea de frumos prin culorile tale cu care pictezi infinitul. Tu, Aprilie însemni pentru mine: narcise îngălbenite de atâta linişte şi zâmbet, lalele frumoase ca dorurile îndrăgostiţilor, lăcrămioare scumpe ca lacrimile rostogolite în tăcerea clipei, zambile parfumate ca visele din zori, liliacul plin de amintiri şi speranţă ca sufletu ce te aşteaptă neîncetat, gingaşe

Viata-i o lupta, ce se duce pe trei fronturi

Îmi place mult cum descrie viața George Coșbuc, în poezia ”Lupta vieții”. ”O luptă-i viața; deci te luptă Cu dragoste de ea, cu dor.” Am conștientizat că viața-i o luptă, iar pentru a o câștiga e nevoie de dârzenie, de dragoste. Iubind viața, nu vei capitula niciodată în fața atacurilor exterioare. Trăiesc doar aceia ce luptă cu curaj și hotărâre, ce au în dotare arme puternice ca speranța, optimismul și credința. Este nevoie ca oamenii să treacă prin bătălia vieții pentru a ajunge la perfecțiune. Ea înseamnă o luptă continuă, una de dezamăgiri, împliniri, necazuri, bucurii. Lupta nu e unilaterală, ea se duce pe trei fronturi: lupta cu tine însuți, lupta cu ceilalți și lupta cu conjuncturile nefavorabile. Trebuie să existe un echilibru între cele trei laturi. Dacă învingi în lupta cu tine însuți, care e cea mai dificilă, vei ști cum să ai o abordare eficientă și în celelalte lupte. Momentele în care ne aflăm, fie că sunt bune sau rele ne determină să reacționăm într-un fel sau