Treceți la conținutul principal

Lacrimi stăpung tăcerea nopții

S-a înserat. Noaptea, veșmânt sculptat cu diamante ce strălucesc peste inimile tăcute, coboară tiptil peste întinderea orașului. Lacrimile, perle pierdute din colierul sufeinței străpung tăcerea nopții, dându-mi fiorul rece al necunoscutului, acest infinit obscur. Necunoașterea clipei de mâine este mai înfricoșătoare decât moartea.
Îmi rezerv câteva momente în care să fiu eu cu mine, să-mi conștientizez trăirile din această zi care este pe sfârșite. Atunci când îmi vine să plâng, scriu, atunci când simt că nu mai pot suporta durerea, scriu; toate stările converg spre scris, țelul existenței mele. Acum, gândurile neliniștite ce șerpuiesc prin cotloanele minții îmi rănesc visurile țesute cu migală de copilul din mine, perforând liniștea nopții. Toată ziua am avut inima cât un purice, germenii îngrijorării prinzând rădăcini adânci în solul bătătorit al inimii mele. Am așteptat o veste de la medicul ce îl tratează pe tata. Mă rugam în tăcere că analiza la inimă să-i iasă bine. Noaptea trecută am fost bântuită de atâtea simțăminte... simțeam că mă sufoc sub tsunamiul de gânduri întunecoase și dureroase. Am adormit cu greutate,târziu, sub mângâierea diafană a lunii, ce sta de strajă în palatu-i celest.
În sfârșit, am primit vestea că tata are nevoie de o intervenție la inima, că trebuie sa i se implanteze un stent în arterele inimii. Este o procedură care este destul de costisitoare, fiindu-i vitală pentru supraviețuire. Am rămas fără grai când am auzit cât costă o astfel de intervenție, însă cred că sănătatea tatălui este mult mai importantă decât banii. Mâine este ziua cea mare în care toate gândurile mele se vor îndrepta spre tata. Mă rog la Dumnezeu ca totul să decurgă bine, să-l pot îmbrățișa din nou, să-i pot spune cât de mult înseamnă pentru mine, să putem avea conversațiile noastre pe teme fotbalistice, ca mai înainte... să fie lângă mine. Nu prea i-am spus verbal ce simt pentru el pentru că am considerat că el e mereu lângă mine și poate simți dragostea mea. Imi este mult mai ușor să-mi exprim sentimentele în scris decât prin viu grai. Cu toate, că sunt o persoană extrovertită și sociabilă, nu mă simt confortabil în a-mi exprima sentimentele verbal în fața cuiva drag, prefer să arăt ce simt prin gesturi și acțiuni.
Acum, am realizat că e momentul să ne exprimăm sentimentele pentru cei dragi zi de zi, pentru că poate mâine nu vom mai avea această șansă. Noi,oameni gândim în felul următor: ”Măine o să spun, mâine o să fac... o să am timp, dar mai târziu. Însă, azi este singurul dar pe care îl avem chiar acum. Nu avem siguranța că mîine va exista. Viața este mult prea scurtă. Să nu îmbătrînim acumulând regrete pentru lucrurile pe care nu le-am făcut, pentru vorbele pe care nu le-am spus și pentru iubirile pe care nu le-am arătat. Pentru a nu regreta mîine, să facem azi tot ce ne aduce bucurie și liniște sufletească. Să nu amânăm pentru că amânarea este hoțul care ne fură vremea.
Închei acest eseu cu încredere și credință în Dumnezeu că tata va fi bine și că va supraviețui acestei furtuni, iar soarele va ieși luminos pe cerul vieții noastre.

Comentarii

  1. http://www.youtube.com/watch?v=4i6seaCOEbY&feature=player_embedded

    pe mine in vreme de restriste ma ajuta, este doar prima parte a celebrului "secret"...sa ai grija de tine...pup

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc mult pentru grija si prietenia dvs. Și pe mine mă ajută mult acest clip. Foarte incurajator. Sa fiti iubita! Va pup si eu!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

A mai trecut un an...

A mai trecut un an din viaţa mea… În linişte, mă privesc în oglinda sufletului şi încerc să observ tot ce a însemnat acest an… A fost un an bun sau rău? Cum sunt eu acum? Câte dintre visuri s-au împlinit? Cu fiecare clipă ce s-a scurs prin clepsidra timpului, am devenit mai matură, mai înţelegătoare, mai aproape de ceea ce sunt eu in realitate? Cum am trăit, ce şi cui am împărtăşit? Am reuşit să-mi îndeplinesc promisiunile? Cine mi-a stat alături şi cine a ales un alt drum? Am dat totul să-i întorc din drum? Câte bucurii şi câte regrete le-am lăsat celorlalţi? Am lăsat mai multe lacrimi sau mai multe zâmbete în colţul inimii lor? Îmi fac un inventar al sentimentelor…  Printre sentimentele de bucurie, de recunoştinţă, de iubire s-au strecurat şi regrete, neîmpliniri, deziluzii, pentru că sunt om, pentru că atât cât trăiesc, învăţ… Niciodată nu e suficient tot ceea ce învăţăm, procesul pe drumul cunoaşterii e unul de durată, care nu se termină niciodată atât cât trăim. Privind

Bine-ai venit, Aprilie!

Bine-ai venit, Aprilie, cel care aduci înflorirea zâmbetelor, ce au stat atâta timp zgribulite în iarna durerii. Te rog să mă tratezi cu blândeţe şi să nu-mi ucizi speranţele. Priveşte-mi ochii şi citeşte în ei, un dulce vis în care a încolţit aşteptarea, a ceea ce este mai bun, mai pur, mai luminos… Sunt doar un simplu om care speră, crede, visează, iubeşte, într-un cuvânt: trăieşte. Iubite, Aprilie, trezeşte-mă mereu cu soarele iubirii, îmbracă-mă cu flori de cireş dornice de a alunga monotonia din gânduri, respiră-mă prin verdele crud al ierbii ce mi-a înmugurit în aorta sufletului, potoleşte-mi setea şi foamea de frumos prin culorile tale cu care pictezi infinitul. Tu, Aprilie însemni pentru mine: narcise îngălbenite de atâta linişte şi zâmbet, lalele frumoase ca dorurile îndrăgostiţilor, lăcrămioare scumpe ca lacrimile rostogolite în tăcerea clipei, zambile parfumate ca visele din zori, liliacul plin de amintiri şi speranţă ca sufletu ce te aşteaptă neîncetat, gingaşe

Viata-i o lupta, ce se duce pe trei fronturi

Îmi place mult cum descrie viața George Coșbuc, în poezia ”Lupta vieții”. ”O luptă-i viața; deci te luptă Cu dragoste de ea, cu dor.” Am conștientizat că viața-i o luptă, iar pentru a o câștiga e nevoie de dârzenie, de dragoste. Iubind viața, nu vei capitula niciodată în fața atacurilor exterioare. Trăiesc doar aceia ce luptă cu curaj și hotărâre, ce au în dotare arme puternice ca speranța, optimismul și credința. Este nevoie ca oamenii să treacă prin bătălia vieții pentru a ajunge la perfecțiune. Ea înseamnă o luptă continuă, una de dezamăgiri, împliniri, necazuri, bucurii. Lupta nu e unilaterală, ea se duce pe trei fronturi: lupta cu tine însuți, lupta cu ceilalți și lupta cu conjuncturile nefavorabile. Trebuie să existe un echilibru între cele trei laturi. Dacă învingi în lupta cu tine însuți, care e cea mai dificilă, vei ști cum să ai o abordare eficientă și în celelalte lupte. Momentele în care ne aflăm, fie că sunt bune sau rele ne determină să reacționăm într-un fel sau