Treceți la conținutul principal

Dispozitivul bazat pe inteligența artificială care permite spitalizarea acasă


            

            Gândiți-vă la cum s-ar schimba comunicarea cu ajutorul calculatoarelor de dimensiuni infime atașate corpului nostru și la beneficiile uriașe pe care inteligența artificială le-ar aduce sănătății.
Cercetătorii de la IBM au realizat un dispozitiv bazat pe inteligență artificială care va permite spitalizarea acasă. Noua tehnologie, denumită „Cognitive Hypervisor”, este o platformă, care lucrează asemeni unei asistente medicale, monitorizând în permanență starea bolnavului. Prototipul inovator obține informații despre evoluția pacientului de la dispozitivele inteligente, cu senzori, pe care acesta le poartă: smartwatch sau brățări de fitness. Astfel, sunt verificate wireless temperatura, tensiunea arterială și pulsul.
Datele obținute sunt încărcate în IBM Cloud, unde sunt analizate, iar rezultatele sunt transmise medicului curant. În cazul în care rezultate depășesc valorile normale, medicul este avertizat imediat.
Bruno Michel, cel care a inventat prototipul, crede că acesta le va permite bolnavilor să stea mai puțin timp în spital și să beneficieze de o spitalizare la domiciliu.
,,Scopul nostru a fost să le ,,oferim un asistent medical, pe care l-am numit Cognitive Hypervisor. Vrem ca pacienții să petreacă cât mai puțin timp în spital, astfel încât să se poată recupera în confortul propriului cămin, alături de cei dragi, în timp ce primesc îngrijire din partea personalului medical calificat, însă de la distanță”, a declarat el.

Datorită noului dispozitiv, pacienții vor fi contectați permanent și în timp real cu medicul lor, iar astfel vor fi prevenite mai ușor anumite situații de urgență. Acesta are puterea de a transforma relația complicată medic-pacient, care este esențială pentru reușita tratamentului.
Cognitive Hypervisor este o platformă versatilă care, prin intermediul IBM Cloud, se poate conecta și la sistemul de monitorizare medicală Watson APIs, deja disponibil pe piață. Acesta oferă opțiuni utile pentru pacienții vârstnici, la domiciliu, care au nevoie de îngrijire. Aceștia vor putea primi notificări pentru a-și aminti când să ia medicația prescrisă, când să se așeze sau să se odihnească și, în caz de urgență, să cheme ambulanța printr-o simplă comandă vocală. De asemenea, ei pot pune întrebări esențiale, cum ar fi: ,,Pot să iau aspirină/paracetamol împreună cu medicamentele mele actuale?
Sistemul de recunoaștere API este, de asemenea, capabil să monitorizeze modul de vorbire al pacienților care suferă de boli Alzheimer, demență și Parkinson, alertând medicul dacă simptomele se agravează. Bruno Michel prevede extinderea tehnologiei, inclusiv în cadrul locului de muncă, unde ar putea contribui la reducerea stresului.
,,Recuperarea la domiciliu va duce la scăderea semnificativă a costurilor asistenței medicale și va aduce beneficii pacientului. Dacă reușim asta, spitalul viitorului va arăta cu totul altfel ", a spus Michel.
Laboratoarele IBM  intenționează să deschidă platforma pentru alte companii, ca acestea să-și construiască propriile servicii de sănătate.
Un prim prototip al noii tehnologii, un hub numit Chiyo, a fost prezentat în cadrul unui eveniment IBM, din San Francisco. Acesta este cel mai recent dintr-o serie de eforturi de a integra tehnologia în serviciile de sănătate și de a reduce costurile generate de o populație în creștere, care trăiește mai mult timp.
Până în prezent, Imperial College and the Royal Free Hospital, au colaborat cu DeepMind pentru a crea o aplicație, proiectată pentru a ajuta medicii să monitorizeze pacienții care suferă de afecțiuni renale, cu scopul de a accelera diagnosticarea și de a le salva viața.
Deși primul prototip este mare cât o palmă, inventatorul său, Bruno Michel, speră ca pe viitor să-i reducă dimensiunile, astfel încât să poată fi fixat în urechea pacientului. El consideră că acesta este punctul de plecare al unei foi de parcurs către senzori miniaturizați puternici care utilizează cele mai recente tehnologii de detectare, securitate și de calcul. Acum este momentul pentru următoarea mare provocare de a construi un sistem eficient de IoT, care să fie dotat cu senzori, funcții de comunicare și dispozitive de acționare foarte asemănătoare cu propriile corpuri.
Se pare că tehnologiile digitale reinventează sistemul de sănătate și produc o nouă paradigmă.
Știre redactată de Lavinia Elena Niculicea

Comentarii

  1. Da ! Ar putea fi o soluție.
    Dar de ce sa uitam de Dumnezeu ?
    Oare nu EL ARE grija noastră ?
    Oare nu EL, ne vindeca, ne mângâie, ne DARUIE IUBIREA ?
    Cu EL CUM RĂMÂNE ?!
    V-ați supărat, îngrijorat, mâhnit ca sunteți bolnavi ?!
    Va DOARE ???
    DOARE !!!
    Da, doare, atunci de ce nu-l Asculți?
    Ca sa nu mai doară ?
    De ce Bati la uși necunoscute ?
    De ce sa ceri ajutor in necunoscut ?!
    Nu-l Cunoști pe EL ?!
    Cunoaste-l, cauta-l, asculta-l !
    Si nu vei mai suferi, nu vei mai fi supărat !
    Asta CRED eu, un om nespecial.
    Cu drag

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

A mai trecut un an...

A mai trecut un an din viaţa mea… În linişte, mă privesc în oglinda sufletului şi încerc să observ tot ce a însemnat acest an… A fost un an bun sau rău? Cum sunt eu acum? Câte dintre visuri s-au împlinit? Cu fiecare clipă ce s-a scurs prin clepsidra timpului, am devenit mai matură, mai înţelegătoare, mai aproape de ceea ce sunt eu in realitate? Cum am trăit, ce şi cui am împărtăşit? Am reuşit să-mi îndeplinesc promisiunile? Cine mi-a stat alături şi cine a ales un alt drum? Am dat totul să-i întorc din drum? Câte bucurii şi câte regrete le-am lăsat celorlalţi? Am lăsat mai multe lacrimi sau mai multe zâmbete în colţul inimii lor? Îmi fac un inventar al sentimentelor…  Printre sentimentele de bucurie, de recunoştinţă, de iubire s-au strecurat şi regrete, neîmpliniri, deziluzii, pentru că sunt om, pentru că atât cât trăiesc, învăţ… Niciodată nu e suficient tot ceea ce învăţăm, procesul pe drumul cunoaşterii e unul de durată, care nu se termină niciodată atât cât trăim. Privind

Bine-ai venit, Aprilie!

Bine-ai venit, Aprilie, cel care aduci înflorirea zâmbetelor, ce au stat atâta timp zgribulite în iarna durerii. Te rog să mă tratezi cu blândeţe şi să nu-mi ucizi speranţele. Priveşte-mi ochii şi citeşte în ei, un dulce vis în care a încolţit aşteptarea, a ceea ce este mai bun, mai pur, mai luminos… Sunt doar un simplu om care speră, crede, visează, iubeşte, într-un cuvânt: trăieşte. Iubite, Aprilie, trezeşte-mă mereu cu soarele iubirii, îmbracă-mă cu flori de cireş dornice de a alunga monotonia din gânduri, respiră-mă prin verdele crud al ierbii ce mi-a înmugurit în aorta sufletului, potoleşte-mi setea şi foamea de frumos prin culorile tale cu care pictezi infinitul. Tu, Aprilie însemni pentru mine: narcise îngălbenite de atâta linişte şi zâmbet, lalele frumoase ca dorurile îndrăgostiţilor, lăcrămioare scumpe ca lacrimile rostogolite în tăcerea clipei, zambile parfumate ca visele din zori, liliacul plin de amintiri şi speranţă ca sufletu ce te aşteaptă neîncetat, gingaşe

Viata-i o lupta, ce se duce pe trei fronturi

Îmi place mult cum descrie viața George Coșbuc, în poezia ”Lupta vieții”. ”O luptă-i viața; deci te luptă Cu dragoste de ea, cu dor.” Am conștientizat că viața-i o luptă, iar pentru a o câștiga e nevoie de dârzenie, de dragoste. Iubind viața, nu vei capitula niciodată în fața atacurilor exterioare. Trăiesc doar aceia ce luptă cu curaj și hotărâre, ce au în dotare arme puternice ca speranța, optimismul și credința. Este nevoie ca oamenii să treacă prin bătălia vieții pentru a ajunge la perfecțiune. Ea înseamnă o luptă continuă, una de dezamăgiri, împliniri, necazuri, bucurii. Lupta nu e unilaterală, ea se duce pe trei fronturi: lupta cu tine însuți, lupta cu ceilalți și lupta cu conjuncturile nefavorabile. Trebuie să existe un echilibru între cele trei laturi. Dacă învingi în lupta cu tine însuți, care e cea mai dificilă, vei ști cum să ai o abordare eficientă și în celelalte lupte. Momentele în care ne aflăm, fie că sunt bune sau rele ne determină să reacționăm într-un fel sau