Treceți la conținutul principal

Muntele - colţ de linişte şi veşnicie

"Fiind băiet păduri cutreieram
Şi mă culcam ades lângă izvor..."
Citind aceste frumoase versuri ale lui Eminescu, am rememorat unele momente fericite, când copilă fiind făceam drumeţii pe munte, împreună cu familia şi prietenii. Adoram să-mi petrec timpul în Natură, acest colţ aparte în care viaţa şi lumina se adăpostesc.
O luam înaintea părinţilor, aventurându-mă spre necunoscut, curioasă să descopăr fiecare lucru întâlnit în cale. Îmi aduc aminte cu bucurie cum am ajuns prima până la Bâlea Lac şi de acel sentiment înălţător din vârful muntelui, de libertatea absolută pe care ţi-o dă muntele. Aveam o dorinţă de trăire intensă, de a sorbi din cupa vieţii, să-i sorb însetată ultima picătură. Ajunsă în vârful muntelui, eram copleşită de panorama magnifică. De acolo, lumea are un alt înţeles, o viziune unică.
Peisad de natura....munte
Peisad de natura....munte
Vezi mai multe imagini din diverse
Îmi plăcea să străbat pădurile de brazi, să îmbrăţişez fiecare copac, să-i simt veşnicia, să simt mirosul pătrunzător al cetinei de brad. Peste tot era verde. Verdele semnifică regenerarea, viaţa, trăirea absolută, optimismul şi speranţa. Înconjurată de brazii falnici, înverziţi, fiinţa mi se oxigena, iar spiritul meu primea lumină, hrana divină. Totul îmi inducea o stare de armonie, de libertate, parcă deodata primeam aripi să zbor, să mă înalţ spre zările libertăţii, ale absolutului şi eternului. Fiecare celulă a trupului meu, fiecare particulă a sufletului se regenera, primea puterea de „a trăi” şi se încărca cu bucuria de ”a exista” într-un loc binecuvântat. Izvorul ca laptele înspumat curgea lin la vale, atingând în curgerea lui, pietricelele şi rocile muntoase, trezindu-le dintr-un somn adânc.
Simţeam cum Spiritul, Lumina, Energia Cosmică curgea prin mine, fluidizându-mi fiinţa, atingându-mi uşor simţurile, elevându-le, trezindu-mi conştiinţa adormită. Susurul izvorului îmi armoniza sinele, îmi făcea conştiinţa să vibreze cu Sinele Suprem, să fie o comuniune cu Natura, cu Dumnezeu. În acea clipă, scăldată de farmec, de poezie, eram asemenea unei păsări care străbătea culmile sublime ale trăirii absolute, ale perenului şi fericirii.
Ca la munte, niciunde nu se aude mai frumos vâjâitul brazilor, şipotul izvorului, trosnetele tunetelor ce îţi creează o emoţie de teamă dar şi de plăcere. Acolo te simţi mai aproape de cer, de stele, de Dumnezeu.
Muntele este păstrătorul tradiţiilor şi legendelor, are impregnat în el dorul şi doina, viaţa în stare ei pură. El este acel colţ de linişte şi veşnicie în care fiecare îşi regăseşte sinele, identitatea.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

A mai trecut un an...

A mai trecut un an din viaţa mea… În linişte, mă privesc în oglinda sufletului şi încerc să observ tot ce a însemnat acest an… A fost un an bun sau rău? Cum sunt eu acum? Câte dintre visuri s-au împlinit? Cu fiecare clipă ce s-a scurs prin clepsidra timpului, am devenit mai matură, mai înţelegătoare, mai aproape de ceea ce sunt eu in realitate? Cum am trăit, ce şi cui am împărtăşit? Am reuşit să-mi îndeplinesc promisiunile? Cine mi-a stat alături şi cine a ales un alt drum? Am dat totul să-i întorc din drum? Câte bucurii şi câte regrete le-am lăsat celorlalţi? Am lăsat mai multe lacrimi sau mai multe zâmbete în colţul inimii lor? Îmi fac un inventar al sentimentelor…  Printre sentimentele de bucurie, de recunoştinţă, de iubire s-au strecurat şi regrete, neîmpliniri, deziluzii, pentru că sunt om, pentru că atât cât trăiesc, învăţ… Niciodată nu e suficient tot ceea ce învăţăm, procesul pe drumul cunoaşterii e unul de durată, care nu se termină niciodată atât cât trăim. Privind

Bine-ai venit, Aprilie!

Bine-ai venit, Aprilie, cel care aduci înflorirea zâmbetelor, ce au stat atâta timp zgribulite în iarna durerii. Te rog să mă tratezi cu blândeţe şi să nu-mi ucizi speranţele. Priveşte-mi ochii şi citeşte în ei, un dulce vis în care a încolţit aşteptarea, a ceea ce este mai bun, mai pur, mai luminos… Sunt doar un simplu om care speră, crede, visează, iubeşte, într-un cuvânt: trăieşte. Iubite, Aprilie, trezeşte-mă mereu cu soarele iubirii, îmbracă-mă cu flori de cireş dornice de a alunga monotonia din gânduri, respiră-mă prin verdele crud al ierbii ce mi-a înmugurit în aorta sufletului, potoleşte-mi setea şi foamea de frumos prin culorile tale cu care pictezi infinitul. Tu, Aprilie însemni pentru mine: narcise îngălbenite de atâta linişte şi zâmbet, lalele frumoase ca dorurile îndrăgostiţilor, lăcrămioare scumpe ca lacrimile rostogolite în tăcerea clipei, zambile parfumate ca visele din zori, liliacul plin de amintiri şi speranţă ca sufletu ce te aşteaptă neîncetat, gingaşe

Viata-i o lupta, ce se duce pe trei fronturi

Îmi place mult cum descrie viața George Coșbuc, în poezia ”Lupta vieții”. ”O luptă-i viața; deci te luptă Cu dragoste de ea, cu dor.” Am conștientizat că viața-i o luptă, iar pentru a o câștiga e nevoie de dârzenie, de dragoste. Iubind viața, nu vei capitula niciodată în fața atacurilor exterioare. Trăiesc doar aceia ce luptă cu curaj și hotărâre, ce au în dotare arme puternice ca speranța, optimismul și credința. Este nevoie ca oamenii să treacă prin bătălia vieții pentru a ajunge la perfecțiune. Ea înseamnă o luptă continuă, una de dezamăgiri, împliniri, necazuri, bucurii. Lupta nu e unilaterală, ea se duce pe trei fronturi: lupta cu tine însuți, lupta cu ceilalți și lupta cu conjuncturile nefavorabile. Trebuie să existe un echilibru între cele trei laturi. Dacă învingi în lupta cu tine însuți, care e cea mai dificilă, vei ști cum să ai o abordare eficientă și în celelalte lupte. Momentele în care ne aflăm, fie că sunt bune sau rele ne determină să reacționăm într-un fel sau