Fiind creatoare de frumos, prin aripa sufletului meu, cu sfială şi cu speranţă, dar mai ales cu stoicism, vă invit să păşiţi, prin iubire, în cel de al cincilea anotimp al universului dimensiunii mele interioare...
Lavinia Elena Niculicea

miercuri, 13 mai 2015

Mi-e dor...




Azi, 13 mai e Ziua Internaţională a Dorului. Pentru mine e în fiecare zi... Pentru că în fiecare clipă trăiesc cu sentimentul de dor, de dragoste. Culeg de pe ramurile vieţii muguri de dor şi de visare.
Dorul e un cuvânt atât de frumos în limba română... În nicio limbă nu transmite atât de mult şi nu atinge atât de profund sufletul. Are o muzicalitate aparte, o trăire unică, o semnificaţie adâncă. Nu e de mirare că e simbolul dominant în lirica şi creaţiile mele. E un sentiment răvăşitor care ţine de rădăcinile noastre, de folclor, de bogăţia spirituală. E o stare de spirit familiară românului, o sămânţă care dă rodul iubirii. Dorul se înrudeşte cu iubirea, cu oful şi cu lacrima. E ceva palpabil, o căutare neîncetată , o tensiune plăcută, ceva ce doare, dar te înalţă… În-unul dintre poemele mele spun: “cu fiecare dor, urcăm o treaptă spre iubire… Dorul e o stare sufletească din ceruri coborâtă pentru ca omul să poate atinge iubirea. În versurile mele identific originea dorului: "Îngeri cu aripi albite-n lumină… /Zi şi noapte au lucrat/ neîncetat până au plămădit Dorul şi Iubirea."
Nu mi-e teamă să-i fac loc dorului în inima mea, să iubesc, pentru că ştiu că Dumnezeu a iubit mai întâi şi din dor de frumos a creat omul.
Mi-e dor de atât de multe lucruri… Mi-e dor de oameni minunaţi care au plecat din viaţa mea, cu voia sau fără voia lor. Mi-e dor de locuri binecuvântate, care mi-au lăsat nostalgia de a le căuta… Mi-e dor de trăiri speciale pe care le reactivez de câte ori visez, creez, iubesc.
Mi-e dor de anii copilăriei, cu jocul şi plăcerile nevinovate… Mi-e dor de lucruri simple şi de inimi neexplorate de paşii urâţeniei şi ai răutăţii.
Mi-e dor ca de la cer la pământ de tine, călătorule ce ai poposit la mine-n suflet… Mi-e dor să-ţi mai spun: Rămâi!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu