Treceți la conținutul principal

Cine sunt eu?


Sunt un simplu om, ce a îndrăznit să trăiască… Un om cu experienţe umane şi aspiraţii divine, cu greşeli, cu zbucium, cu întrebări, cu temeri, cu visuri care s-au împlinit sau nu. Un om ce a strâns în desaga sufletului, lacrimi, zâmbete, regrete, erori, eşecuri, bucurii, mari dureri şi fericiri.
Sunt un adult complicat, care totuşi şi-a păstrat sufletul de copil, care preţuieşte acele valori ca: iubirea, respectul, dorinţa pentru frumos, empatia, căldura umană, adevărul, generozitatea, sinceritatea... Cred într-o lume în care mai există oameni frumoşi, care nu au permis ca indiferenţa celorlalţi să le ucidă visurile, să le şteargă de pe chip floarea optimismului, cred în toţi cei care-şi păstrează nealterat sufletul... Cred în copilărie, o lume pe care o purtăm cu noi toată viaţa şi care ne luminează clipele...
Iubesc luna mai, luna florilor, pentru că eu o "mică floare" atunci am privit primele raze ale vieţii. Iubesc roşul pentru că mă face să simt, să trăiesc profund... Iubesc mult marea, cerul, pentru că mereu mi-am dorit să ating infinitul… Îmi place să privesc norii, pentru că atunci redevin copil, care-şi lasă grijile aruncate undeva pe pământ. Iubesc păsărele pentru că-mi dau sentimentul că în ciuda fragilităţii ştiu ce înseamnă a fi puternic, a te bucura de simplitate şi de viaţă. Iubesc trandafirii, liliacul şi toate florile pentru că ele reuşesc să-mi parfumeze gândurile cu iubire pentru ceea ce pur, gingaş, frumos. Iubesc cuvintele pentru că ele pot mângâia, pot alina, pot vindeca un suflet în suferinţă, dar mai presus de tot ele te definesc, îţi arată cine eşti… Poezia e parte din mine, e cea care-mi spune: Există şi mâine… speranţa că oamenii mai pot fi buni, că mai pot iubi.
Sunt ceea ce vezi, dar nu poţi înţelege... Sunt ceea ce sunt, dăruiesc mult, aştept puţin, iert uşor, învăţ greu că oamenii sunt înşelători, că nu ajungi să-i cunoşti nici după o viaţă, că în viaţa multe lucruri sunt relative, că doar Iubirea e adevărul absolut, care ca orice adevar la început ne tulbură, ne sperie, ne face să ne confruntăm cu noi înşine, ne face să ne dorim să fugim, dar în cele din urmă ne eliberează, ne îndepărtează toată zgura, toate măştile cad şi rămânem noi, cei care suntem cu adevărat. Pentru acest adevăr, numit Iubire, merită să suferim.
Sunt o "tăuroaică" încăpăţânată şi nu renunţ aşa uşor, doar atunci când vii cu argumente solide pot ceda, nu îmi place să mi se impună lucruri, sunt un pic rebelă. Mă aprind uşor atunci când întâlnesc nedreptate, falsitate, dar îmi trece repede, pentru că ştiu că nimeni nu e perfect şi mereu acord o a doua şansă oamenilor. Nu pot suporta oamenii îngâmfaţi, care se cred ceea ce nu sunt, care uită de unde au plecat, care îi umilesc pentru ceilalţi, doar pentru că consideră că poziţia înaltă dă dreptul să-şi uite bunul-simţ şi verticalitatea. Încă nu m-am obişnuit cu prostia, superficialitatea, aronganţa, vulgaritatea, deşi ştiu că există de secole pe pământ… Nu-mi place să fiu considerată ceea ce nu sunt, îmi place să fiu iubită pentru ceea ce sunt…
Romantismul e a doua mea natură, mă îmbracă cu visul, mă alintă cu sentimente calde şi mă duce pe cărările neînţelese ale poeziei. Cineva îmi spunea: Ştii eşti mult prea sensibilă pentru această lume şi vei suferi foarte mult…” E o profeţie care se împlineşte! Însă nu am învăţat să fiu altfel, pentru că nu am cunoscut o altă lume, acum trăiesc prima oară. Tot ce am învătat a fost să iubesc… oricât, oricând.  Nu vreau să fiu înţeleasă, tot ce vreau e să fiu iubită aşa cum sunt…
Poate că prin aceste cuvinte, aţi făcut cunoştinţă cu sufletul meu şi uneori veţi dori să poposiţi lângă el, când viaţa devine o necunoscută cu posibile suferinţe.
I was here




Comentarii

Postări populare de pe acest blog

A mai trecut un an...

A mai trecut un an din viaţa mea… În linişte, mă privesc în oglinda sufletului şi încerc să observ tot ce a însemnat acest an… A fost un an bun sau rău? Cum sunt eu acum? Câte dintre visuri s-au împlinit? Cu fiecare clipă ce s-a scurs prin clepsidra timpului, am devenit mai matură, mai înţelegătoare, mai aproape de ceea ce sunt eu in realitate? Cum am trăit, ce şi cui am împărtăşit? Am reuşit să-mi îndeplinesc promisiunile? Cine mi-a stat alături şi cine a ales un alt drum? Am dat totul să-i întorc din drum? Câte bucurii şi câte regrete le-am lăsat celorlalţi? Am lăsat mai multe lacrimi sau mai multe zâmbete în colţul inimii lor? Îmi fac un inventar al sentimentelor…  Printre sentimentele de bucurie, de recunoştinţă, de iubire s-au strecurat şi regrete, neîmpliniri, deziluzii, pentru că sunt om, pentru că atât cât trăiesc, învăţ… Niciodată nu e suficient tot ceea ce învăţăm, procesul pe drumul cunoaşterii e unul de durată, care nu se termină niciodată atât cât trăim. Privind

Bine-ai venit, Aprilie!

Bine-ai venit, Aprilie, cel care aduci înflorirea zâmbetelor, ce au stat atâta timp zgribulite în iarna durerii. Te rog să mă tratezi cu blândeţe şi să nu-mi ucizi speranţele. Priveşte-mi ochii şi citeşte în ei, un dulce vis în care a încolţit aşteptarea, a ceea ce este mai bun, mai pur, mai luminos… Sunt doar un simplu om care speră, crede, visează, iubeşte, într-un cuvânt: trăieşte. Iubite, Aprilie, trezeşte-mă mereu cu soarele iubirii, îmbracă-mă cu flori de cireş dornice de a alunga monotonia din gânduri, respiră-mă prin verdele crud al ierbii ce mi-a înmugurit în aorta sufletului, potoleşte-mi setea şi foamea de frumos prin culorile tale cu care pictezi infinitul. Tu, Aprilie însemni pentru mine: narcise îngălbenite de atâta linişte şi zâmbet, lalele frumoase ca dorurile îndrăgostiţilor, lăcrămioare scumpe ca lacrimile rostogolite în tăcerea clipei, zambile parfumate ca visele din zori, liliacul plin de amintiri şi speranţă ca sufletu ce te aşteaptă neîncetat, gingaşe

Viata-i o lupta, ce se duce pe trei fronturi

Îmi place mult cum descrie viața George Coșbuc, în poezia ”Lupta vieții”. ”O luptă-i viața; deci te luptă Cu dragoste de ea, cu dor.” Am conștientizat că viața-i o luptă, iar pentru a o câștiga e nevoie de dârzenie, de dragoste. Iubind viața, nu vei capitula niciodată în fața atacurilor exterioare. Trăiesc doar aceia ce luptă cu curaj și hotărâre, ce au în dotare arme puternice ca speranța, optimismul și credința. Este nevoie ca oamenii să treacă prin bătălia vieții pentru a ajunge la perfecțiune. Ea înseamnă o luptă continuă, una de dezamăgiri, împliniri, necazuri, bucurii. Lupta nu e unilaterală, ea se duce pe trei fronturi: lupta cu tine însuți, lupta cu ceilalți și lupta cu conjuncturile nefavorabile. Trebuie să existe un echilibru între cele trei laturi. Dacă învingi în lupta cu tine însuți, care e cea mai dificilă, vei ști cum să ai o abordare eficientă și în celelalte lupte. Momentele în care ne aflăm, fie că sunt bune sau rele ne determină să reacționăm într-un fel sau