Treceți la conținutul principal

Noile studii arată că trei cești de cafea pe zi îți pot prelungi viața



Milioane de oameni își încep dimineața cu o ceașcă de cafea, considerând-o un elixir magic ce le aduce energie și o stare de spirit bună. Dacă te numeri și tu printre astfel de oameni, probabil că te-ai întrebat: Este sănătos consumul de cafea?
Potrivit noilor cercetări, consumul moderat de cafea are efecte benefice asupra organismului. Aceasta nu dăunează, ba dimpotrivă ajută la prevenirea anumitor afecțiuni.
Două studii majore, conduse de cercetători britanici și americani, au constatat în mod independent că trei cești de cafea pe zi îți pot salva viața. O astfel de cantitate de cafea poate diminua riscul bolilor de inimă cu 15% și  moartea precoce cu 17%. De asemenea, ea scade riscul anumitor tipuri de cancer, diabet, boli hepatice și demență.
,,Există un echilibru al riscurilor în viață, iar beneficiile consumului moderat de cafea par să depășească riscurile", a declarat prof. Paul Roderick, co-autor al studiului, de la Universitatea din Southampton.
Totuși, oamenii de ștință au subliniat că cafeaua nu este recomandată tuturor. De exemplu, femeile gravide au un risc mai mare de a-și pierde sarcina dacă beau prea multă cafea, iar cofeina crește ușor riscul fracturilor osoase la femei. Dar, în ansamblu, ei au arătat că persoanele care consumă cafea au mai multe beneficii decât cei care nu consumă.
Cele mai mari benefici ale consumului de cafea  au fost observate în bolile ficatului și în cancerul la ficat. Specialiștii au afirmat că aceste beneficii se datorează substanțelor conținute de cafea, care protejează ficatul și împiedică inflamația țesuturilor, indiferent dacă este vorba de cafeaua la filtru sau cafeaua instant.
,,Boabele de cafea prăjite conțin un amestec complex de peste 1000 de compuși bioactivi, alții cu potențial antioxidant, antiinflamator, antifibrotic sau cu efecte anticanceroase”, au spus ei.
 „Bolile de ficat sunt asasini tăcuți, pentru că nu există simptome până nu este prea târziu. Cafeaua este ceva accesibil tuturor și este consumată cu regulalitate – filtrată, instant sau espresso – și poate face o diferență în prevenirea și, în unele cazuri, încetinirea dezvoltării de boli ale ficatului.”, a spus șeful executiv al British Liver Trust, Judi Rhys.
Echipa de cercetare, care a inclus experți de la Universitatea din Edinburgh, a analizat toate dovezile disponibile despre consumul de cafea, combinând rezultatele a 201 de studii publicate. Ei au descoperit ca aceasta a avut un impact major asupra problemelor cardiace, reducand riscul de a dezvolta boli cardiovasculare. De asemenea, reduce riscul de cancer la ficat cu 34% și cancerul intestinal cu 17% , dar, de fapt, pare să crească riscul de leucemie. Cei care consumă cafea au un risc cu 36% mai scăzut de a dezvolta boala Parkinson și un risc cu 27% mai scăzut de Alzheimer.
În urma consumului de cafea, stomacul produce o cantitate mare acid clorhidric, în special dacă o bei pe stomacul gol. Acidul clorhidric este necesar în organism pentru digestia proteinelor, însă cantitatea lui se diminuează pe măsură ce bei o cantitate mare de cafea. Acest lucru va produce probleme digestive precum indigestie, gaze intestinale şi balonare accentuată, deoarece proteinele nu sunt bine digerate.
Potrivit Autorității Europene pentru Siguranţa Alimentară, o cantitate moderată de cofeină pe zi este de trei până la cinci cești de cafea. Cei care beau mai mult riscă să se confrunte cu anxietate, palpitații, accelerarea pulsului și insomnie. Pentru a trage maxime foloase din consumul de cafea este recomandat să fie consumată simplă, fără lapte şi fără zahăr.
Deci, acum există nenumărate motive de a bea cafea cu moderație și poate fi încorporată ca parte a unui stil de viață sănătos de majoritatea.


Știre redactată de Lavinia Elena Niculicea

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

A mai trecut un an...

A mai trecut un an din viaţa mea… În linişte, mă privesc în oglinda sufletului şi încerc să observ tot ce a însemnat acest an… A fost un an bun sau rău? Cum sunt eu acum? Câte dintre visuri s-au împlinit? Cu fiecare clipă ce s-a scurs prin clepsidra timpului, am devenit mai matură, mai înţelegătoare, mai aproape de ceea ce sunt eu in realitate? Cum am trăit, ce şi cui am împărtăşit? Am reuşit să-mi îndeplinesc promisiunile? Cine mi-a stat alături şi cine a ales un alt drum? Am dat totul să-i întorc din drum? Câte bucurii şi câte regrete le-am lăsat celorlalţi? Am lăsat mai multe lacrimi sau mai multe zâmbete în colţul inimii lor? Îmi fac un inventar al sentimentelor…  Printre sentimentele de bucurie, de recunoştinţă, de iubire s-au strecurat şi regrete, neîmpliniri, deziluzii, pentru că sunt om, pentru că atât cât trăiesc, învăţ… Niciodată nu e suficient tot ceea ce învăţăm, procesul pe drumul cunoaşterii e unul de durată, care nu se termină niciodată atât cât trăim. Privind

Bine-ai venit, Aprilie!

Bine-ai venit, Aprilie, cel care aduci înflorirea zâmbetelor, ce au stat atâta timp zgribulite în iarna durerii. Te rog să mă tratezi cu blândeţe şi să nu-mi ucizi speranţele. Priveşte-mi ochii şi citeşte în ei, un dulce vis în care a încolţit aşteptarea, a ceea ce este mai bun, mai pur, mai luminos… Sunt doar un simplu om care speră, crede, visează, iubeşte, într-un cuvânt: trăieşte. Iubite, Aprilie, trezeşte-mă mereu cu soarele iubirii, îmbracă-mă cu flori de cireş dornice de a alunga monotonia din gânduri, respiră-mă prin verdele crud al ierbii ce mi-a înmugurit în aorta sufletului, potoleşte-mi setea şi foamea de frumos prin culorile tale cu care pictezi infinitul. Tu, Aprilie însemni pentru mine: narcise îngălbenite de atâta linişte şi zâmbet, lalele frumoase ca dorurile îndrăgostiţilor, lăcrămioare scumpe ca lacrimile rostogolite în tăcerea clipei, zambile parfumate ca visele din zori, liliacul plin de amintiri şi speranţă ca sufletu ce te aşteaptă neîncetat, gingaşe

Viata-i o lupta, ce se duce pe trei fronturi

Îmi place mult cum descrie viața George Coșbuc, în poezia ”Lupta vieții”. ”O luptă-i viața; deci te luptă Cu dragoste de ea, cu dor.” Am conștientizat că viața-i o luptă, iar pentru a o câștiga e nevoie de dârzenie, de dragoste. Iubind viața, nu vei capitula niciodată în fața atacurilor exterioare. Trăiesc doar aceia ce luptă cu curaj și hotărâre, ce au în dotare arme puternice ca speranța, optimismul și credința. Este nevoie ca oamenii să treacă prin bătălia vieții pentru a ajunge la perfecțiune. Ea înseamnă o luptă continuă, una de dezamăgiri, împliniri, necazuri, bucurii. Lupta nu e unilaterală, ea se duce pe trei fronturi: lupta cu tine însuți, lupta cu ceilalți și lupta cu conjuncturile nefavorabile. Trebuie să existe un echilibru între cele trei laturi. Dacă învingi în lupta cu tine însuți, care e cea mai dificilă, vei ști cum să ai o abordare eficientă și în celelalte lupte. Momentele în care ne aflăm, fie că sunt bune sau rele ne determină să reacționăm într-un fel sau