Treceți la conținutul principal

Să-i dăm vieţii un sens


Am învăţat pe propria piele că e mai bine să fii optimist, decât pesimist. Ştiu, aţi putea să-mi spuneţi că sunt o visătoare, să-mi scot ochelarii şi să văd că viaţa nu e întotdeauna roz, că mai are pe alocuri şi nuanţe de gri, negru. Da, eu v-aş răspunde că viaţa mi-a arătat acest spectru cromatic, deloc încurajator. Că a ales de multe ori să nu mă menajeze şi mi-a arătat în faţă realitatea… Am cunoscut spaima, m-am confruntat cu boala, cu dezamăgirea, cu răutăţi din partea unora, cu pierderea unor oameni dragi, a trebuit să lupt mai mult pentru fiecare vis, să cred în forţa vindecătoare a Iubirii. Când am cunoscut Iubirea, de fapt am cunoscut totul, inclusiv pe mine. Am început să văd altfel viaţa. Că pe alocuri, are nuanţe de galben, de albastru, de verde… Am început să-mi limpezesc inima în frumuseţea ei.. I-am îmblânzit acea duritate, dăruindu-i un zâmbet. Am văzut că miracolele există… că ele sunt chiar oamenii de lângă mine.
Viata mi-a răspuns prin dorinţa de a mă apropia de ea şi ai înţelege sensul. Atunci, m-am întrebat ce semnificaţie are suferinţa? Dacă nu-i înţelegi rostul, te pierzi… Ca să putem să o înţelegem trebuie să ne manifestăm în sens vertical, adică să ne raportăm la Dumnezeu. El este Olarul, noi suntem lutul. El ne frământă, ne supune focului, ne modelează, ca în final să devenim un vas de preţ. Deci, suferinţa are rolul de a ne rafina, de a ne desăvârşi, nu de a ne distruge sau înstrăina de El. Ca iubirea să ne umple şi să ne dea chip divin, trebuie să trecem prin mâinile durerii.
Am învăţat că un om nu poate fi pozitiv şi optimist cu adevărat fără a fi testat. Oricine poate să fie pozitiv şi să zâmbească atunci când lucrurile merg bine. Însă ce te faci atunci, când în viaţa ta apare un şir lung de situaţii dureroase? Cum reacţionezi? Am avut parte de multe încercări cu adevărat dificile… Însă ştiu că în pofida acestora, am reuşit să înving durerea printr-un zâmbet, disperarea prin speranţă, tristeţea prin împăcarea cu mine, egoismul prin iubirea pentru oameni şi pentru Dumnezeu. Pot să confirm vorba acea populară: "Ce nu te omoară, te întăreşte." Acum ştiu că sunt omul pe care l-am dorit şi la care am muncit zi de zi. E important să fim empatici cu cel de lângă noi, pentru că nu ştim ce luptă duce, în zâmbetul lui nu stau scrise durerea şi povestea lui. Nimic nu se întâmplă fără voia Domnului. Atunci când îi faci loc disperării în inima ta, iubirea nu mai are loc. Şi cum am putea supravieţui fără iubire? Ne-am rupe de tot ce există, ne-am aliena, ne-am scufunda în mlaştinile durerii. Ar fi în noi un gol imens. Îi mulţumesc lui Dumnezeu că mi-a umplut golul cu iubirea Sa. Şi astfel m-am identificat cu bucuria autentică. Ea întotdeauna îşi are izvorul într-o viaţă spirituală. Oamenii de azi confundă bucuria cu distracţia, iubirea cu plăcerea şi credinţa cu religia… De aici, apare acel gol, acea depresie, nefericire. E îngrijorător că sunt tot mai multe sinucideri… Asta se întâmplă pentru că oamenii nu-şi cunosc rostul, nu încearcă să vadă dincolo de durere… chiar dacă ai pierdut ceva, tu nu eşti cu totul pierdut, există Cineva care ştie că tu poţi trece peste, are încredere că tu apelezi la El. Dumnezeu nu are cum să ne refuze niciodată puterea de a merge mai departe. El ne ridică dincolo de valurile înfuriate ale durerii. Trebuie să-i dăm vieţii un sens, ca ea să ne dea bucurie.
Bucuria e floarea care înfloreşte indiferent de conjuncturile nefavorabile, iubirea e soarele care nu-şi pierde strălucirea niciodată, iar credinţa e forţa inimii tale de a birui răul. Cred că dacă le avem pe acestea, avem biruinţa şi liniştea. Avem accesul în Raiul inimii noastre. De acolo, nu vom cădea. Aripile iubirii ne învaţă zborul vieţii.
10.08.2015

Împărtăşesc cu voi un gând bun, recunosc cam lung, dar sper să fie folositor pentru mulţi!
Să avem cu toţii o săptămână uşoară!



Comentarii

Postări populare de pe acest blog

A mai trecut un an...

A mai trecut un an din viaţa mea… În linişte, mă privesc în oglinda sufletului şi încerc să observ tot ce a însemnat acest an… A fost un an bun sau rău? Cum sunt eu acum? Câte dintre visuri s-au împlinit? Cu fiecare clipă ce s-a scurs prin clepsidra timpului, am devenit mai matură, mai înţelegătoare, mai aproape de ceea ce sunt eu in realitate? Cum am trăit, ce şi cui am împărtăşit? Am reuşit să-mi îndeplinesc promisiunile? Cine mi-a stat alături şi cine a ales un alt drum? Am dat totul să-i întorc din drum? Câte bucurii şi câte regrete le-am lăsat celorlalţi? Am lăsat mai multe lacrimi sau mai multe zâmbete în colţul inimii lor? Îmi fac un inventar al sentimentelor…  Printre sentimentele de bucurie, de recunoştinţă, de iubire s-au strecurat şi regrete, neîmpliniri, deziluzii, pentru că sunt om, pentru că atât cât trăiesc, învăţ… Niciodată nu e suficient tot ceea ce învăţăm, procesul pe drumul cunoaşterii e unul de durată, care nu se termină niciodată atât cât trăim. Privind

Bine-ai venit, Aprilie!

Bine-ai venit, Aprilie, cel care aduci înflorirea zâmbetelor, ce au stat atâta timp zgribulite în iarna durerii. Te rog să mă tratezi cu blândeţe şi să nu-mi ucizi speranţele. Priveşte-mi ochii şi citeşte în ei, un dulce vis în care a încolţit aşteptarea, a ceea ce este mai bun, mai pur, mai luminos… Sunt doar un simplu om care speră, crede, visează, iubeşte, într-un cuvânt: trăieşte. Iubite, Aprilie, trezeşte-mă mereu cu soarele iubirii, îmbracă-mă cu flori de cireş dornice de a alunga monotonia din gânduri, respiră-mă prin verdele crud al ierbii ce mi-a înmugurit în aorta sufletului, potoleşte-mi setea şi foamea de frumos prin culorile tale cu care pictezi infinitul. Tu, Aprilie însemni pentru mine: narcise îngălbenite de atâta linişte şi zâmbet, lalele frumoase ca dorurile îndrăgostiţilor, lăcrămioare scumpe ca lacrimile rostogolite în tăcerea clipei, zambile parfumate ca visele din zori, liliacul plin de amintiri şi speranţă ca sufletu ce te aşteaptă neîncetat, gingaşe

Viata-i o lupta, ce se duce pe trei fronturi

Îmi place mult cum descrie viața George Coșbuc, în poezia ”Lupta vieții”. ”O luptă-i viața; deci te luptă Cu dragoste de ea, cu dor.” Am conștientizat că viața-i o luptă, iar pentru a o câștiga e nevoie de dârzenie, de dragoste. Iubind viața, nu vei capitula niciodată în fața atacurilor exterioare. Trăiesc doar aceia ce luptă cu curaj și hotărâre, ce au în dotare arme puternice ca speranța, optimismul și credința. Este nevoie ca oamenii să treacă prin bătălia vieții pentru a ajunge la perfecțiune. Ea înseamnă o luptă continuă, una de dezamăgiri, împliniri, necazuri, bucurii. Lupta nu e unilaterală, ea se duce pe trei fronturi: lupta cu tine însuți, lupta cu ceilalți și lupta cu conjuncturile nefavorabile. Trebuie să existe un echilibru între cele trei laturi. Dacă învingi în lupta cu tine însuți, care e cea mai dificilă, vei ști cum să ai o abordare eficientă și în celelalte lupte. Momentele în care ne aflăm, fie că sunt bune sau rele ne determină să reacționăm într-un fel sau