Treceți la conținutul principal

Mi-e dor...

Mi-e dor de copilărie, când zilele îmi erau impregnate de entuziasm şi candoare, când nu mă gândeam să-mi cenzurez trăirile, când nu trebuia sa ştiu de reguli, ca sa intru în jocul vieţii, când nopţile îmi erau mângâiate de visele cu zâne, când nu uitam să zâmbesc, când nu-mi păsa de cine mă acceptă, când trăiam clipa doar cu sufletul şi nu cu mintea... Mi-e dor de acele momente în care apropierile erau sincere, calde, de neuitat…
Mi-e dor de acele mărunţişuri ale vieţii, care zornăiau foarte tare în fiinţa mea, de acele nimicuri care-mi umpleau visurile până la refuz… cu bucurie. Mi-e dor să mă joc prin iarba stropită de rouă, să simt cum verdele îmi atinge fiecare celulă şi mă face să mă simt vie... Mi-e dor să mă arunc în căpiţa cu fân, să-mi amestec gândurile cu florile de câmp, să stau întinsă pe spate şi să călătoresc cu norii undeva departe, într-o lume, în care timpul să nu conteze...
Mi-e dor să mă furişez cu vântul în colţurile fiecărui vis, să simt atingerea anotimpului în care oamenii se simt, fără cuvinte, fără reproşuri… acolo unde înfloreşte doar iubirea. Mi-e dor să vorbesc cu florile, să-mi ascund lacrimile, surâsurile, frământările, neputinţele, fericirile în petalele lor, să le culeg visele, gândurile şi să le pun într-o vază, în cămăruţa inimii.  Mi-e dor să mă joc cu fluturii, să gust nectarul florilor, să se nască în mine sărutările şi râsetele primăverii.
Mi-e dor să dansez cu păsările, să ating cu aripile fericirea, să simt libertatea de a fi… Să fiu una cu zborul, cu Cerul! Mi-e dor să-mi odihnesc mintea lângă izvorul, unde curg gânduri ce nu înşeală, în pădurea unde aud doar vuietul Naturii şi  zgomotele lumii se opresc… Mi-e dor de liniştea din zori, în care Dumnezeu îmi deschidea inima spre El şi îi vorbeam cu încredere, aşa cum un copil o face cu tatăl său.
Mi-e dor de iubiri care au păstrat în suflet apusuri fierbinţi, care au lăcrimat odată cu ploaia, care şi-au strigat dorul odată cu marea şi au cântat nenorocul cu pescăruşii. Mi-e dor de cuvinte care nu mint, de atingeri care nu dor, de îmbrăţişări care nu ucid, de priviri care nu se ascund, de oameni care mă simt în totalitate şi care vibrează cu mine în trăirea iubirii. Mi-e dor să mai păşesc pe covorul de stele, atunci când o făceam visând.
Mi-e dor de noi. Îţi aminteşti cum tăcerile noastre îşi vorbeau? Cum lacrimile noastre se contopeau într-un singur zâmbet?
Mi-e dor de tine, de mine…






Comentarii

Postări populare de pe acest blog

A mai trecut un an...

A mai trecut un an din viaţa mea… În linişte, mă privesc în oglinda sufletului şi încerc să observ tot ce a însemnat acest an… A fost un an bun sau rău? Cum sunt eu acum? Câte dintre visuri s-au împlinit? Cu fiecare clipă ce s-a scurs prin clepsidra timpului, am devenit mai matură, mai înţelegătoare, mai aproape de ceea ce sunt eu in realitate? Cum am trăit, ce şi cui am împărtăşit? Am reuşit să-mi îndeplinesc promisiunile? Cine mi-a stat alături şi cine a ales un alt drum? Am dat totul să-i întorc din drum? Câte bucurii şi câte regrete le-am lăsat celorlalţi? Am lăsat mai multe lacrimi sau mai multe zâmbete în colţul inimii lor? Îmi fac un inventar al sentimentelor…  Printre sentimentele de bucurie, de recunoştinţă, de iubire s-au strecurat şi regrete, neîmpliniri, deziluzii, pentru că sunt om, pentru că atât cât trăiesc, învăţ… Niciodată nu e suficient tot ceea ce învăţăm, procesul pe drumul cunoaşterii e unul de durată, care nu se termină niciodată atât cât trăim. Privind

Bine-ai venit, Aprilie!

Bine-ai venit, Aprilie, cel care aduci înflorirea zâmbetelor, ce au stat atâta timp zgribulite în iarna durerii. Te rog să mă tratezi cu blândeţe şi să nu-mi ucizi speranţele. Priveşte-mi ochii şi citeşte în ei, un dulce vis în care a încolţit aşteptarea, a ceea ce este mai bun, mai pur, mai luminos… Sunt doar un simplu om care speră, crede, visează, iubeşte, într-un cuvânt: trăieşte. Iubite, Aprilie, trezeşte-mă mereu cu soarele iubirii, îmbracă-mă cu flori de cireş dornice de a alunga monotonia din gânduri, respiră-mă prin verdele crud al ierbii ce mi-a înmugurit în aorta sufletului, potoleşte-mi setea şi foamea de frumos prin culorile tale cu care pictezi infinitul. Tu, Aprilie însemni pentru mine: narcise îngălbenite de atâta linişte şi zâmbet, lalele frumoase ca dorurile îndrăgostiţilor, lăcrămioare scumpe ca lacrimile rostogolite în tăcerea clipei, zambile parfumate ca visele din zori, liliacul plin de amintiri şi speranţă ca sufletu ce te aşteaptă neîncetat, gingaşe

Viata-i o lupta, ce se duce pe trei fronturi

Îmi place mult cum descrie viața George Coșbuc, în poezia ”Lupta vieții”. ”O luptă-i viața; deci te luptă Cu dragoste de ea, cu dor.” Am conștientizat că viața-i o luptă, iar pentru a o câștiga e nevoie de dârzenie, de dragoste. Iubind viața, nu vei capitula niciodată în fața atacurilor exterioare. Trăiesc doar aceia ce luptă cu curaj și hotărâre, ce au în dotare arme puternice ca speranța, optimismul și credința. Este nevoie ca oamenii să treacă prin bătălia vieții pentru a ajunge la perfecțiune. Ea înseamnă o luptă continuă, una de dezamăgiri, împliniri, necazuri, bucurii. Lupta nu e unilaterală, ea se duce pe trei fronturi: lupta cu tine însuți, lupta cu ceilalți și lupta cu conjuncturile nefavorabile. Trebuie să existe un echilibru între cele trei laturi. Dacă învingi în lupta cu tine însuți, care e cea mai dificilă, vei ști cum să ai o abordare eficientă și în celelalte lupte. Momentele în care ne aflăm, fie că sunt bune sau rele ne determină să reacționăm într-un fel sau