Treceți la conținutul principal

BUCURIA DE A CREA

Astăzi m-am trezit cu mult chef de viaţă.De cum am mijit ochii,m-au întâmpinat cu iubire un mănunchi de raze voioase,alintându-mă şi soptindu-mi"Bună dimineaţă,pământeano!".Eu le-am răspuns la salut,cu un căscat larg şi un zâmbet generos ce-mi lumina chipul adormit pe care se reflecta atingerea jucăuşă a razelor de soare.

În aerul camerei se simţea o mireasmă încântătoare ce venea din partea unui buchet de lăcrămioare gingaşe,vrând parcă să mă întâmpine şi ele în ceasul dimineţii în limbajul lor caracteristic.În acele clipe,m-am îndreptat spre ele,le-am atins suav şi mi-am ascuns faţa printre bobiţele albe,ca nişte lacrimi de cristal ce parcă scânteiau in lumina camerei.Parfumul lor ameţitor îmi răcorea pur şi simplu sufletul,umplându-mi fiinţa de beatitudinea şi tinereţea primăverii.
Mi se părea că soarele era mai strălucitor,trilul păsărelelor mai melodios,iarba mai verde şi pomii îmbrăcaţi mai fastuos în nuanţe pronunţate de alb şi roz,însenindu-mi privirea.Cerul era un lac albastru acoperit de nuferi albi.Totul era plin de culoare şi de viaţă,dorindu-mi să trăiesc intens fiecare clipă a zilei.Bucuria îmi era accentuată de faptul că aveam să-mi termin de scris cartea.Am luat pixul,am chemat muză să mă inspire şi am început să scriu ultimele paragrafele ale cărţii mele.Mărturisesc că atunci când scriu,simt mai pregnant bucuria de a trăi magia clipelor şi de a fi eu însămi,de a-mi scoate la suprafaţă potentialul creativ,de a împărtăşi cu lumea şi Universul ideile creatoare ce relevă scânteia de divinitate ascunsă în fiecare dintre noi.Atunci când creez e ca şi cum eu devin colaboratoare cu Dumnezeu...spun asta pentru că El mă inspiră,îmi canalizează trăirile şi mă stimulează pentru a realiza frumosul concretizat prin artă.Astăzi,în societatea în care trăim e imperios necesar să fim creativi.Prin creativitate înţeleg faptul de a te duce dincolo de banal,de superficial pentru a întâlni divinul.Prin scris,las ca adultul din mine să ia o pauză şi copilul din mine să-şi intre în rol şi să se exprime liber,fără inhibiţii,cu ingeniozitate,spontaneitate şi inocenţă aşa cum un copil o face.

Gândul îmi zboară departe pe aripa timpului călător şi visez că ţin în mână cartea pe care mi-am dorit să o scriu.Ating coperţile lucioase,răsfoiesc încet paginile cărţii ce conţin gânduri,trăiri rupte din sufletul meu şi simt mirosul cernelii imprimat pe filele fine,abia tiparite,miros ce-mi invadează nările-mi delicate.
Atingându-mi cartea e ca şi cum mi-aş atinge visul ce-mi răspândeşte în suflet bucuria de a fi atins Cerul.Cineva spunea:”Tocmai posibilitatea de a-ţi împlini un vis face ca viaţa să fie interesantă.Pentru a reuşi este nevoie de o credinţă puternică,încredere în forţele proprii,determinare şi faptul de a-ţi păstra visurile vii.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

A mai trecut un an...

A mai trecut un an din viaţa mea… În linişte, mă privesc în oglinda sufletului şi încerc să observ tot ce a însemnat acest an… A fost un an bun sau rău? Cum sunt eu acum? Câte dintre visuri s-au împlinit? Cu fiecare clipă ce s-a scurs prin clepsidra timpului, am devenit mai matură, mai înţelegătoare, mai aproape de ceea ce sunt eu in realitate? Cum am trăit, ce şi cui am împărtăşit? Am reuşit să-mi îndeplinesc promisiunile? Cine mi-a stat alături şi cine a ales un alt drum? Am dat totul să-i întorc din drum? Câte bucurii şi câte regrete le-am lăsat celorlalţi? Am lăsat mai multe lacrimi sau mai multe zâmbete în colţul inimii lor? Îmi fac un inventar al sentimentelor…  Printre sentimentele de bucurie, de recunoştinţă, de iubire s-au strecurat şi regrete, neîmpliniri, deziluzii, pentru că sunt om, pentru că atât cât trăiesc, învăţ… Niciodată nu e suficient tot ceea ce învăţăm, procesul pe drumul cunoaşterii e unul de durată, care nu se termină niciodată atât cât trăim. Privind

Bine-ai venit, Aprilie!

Bine-ai venit, Aprilie, cel care aduci înflorirea zâmbetelor, ce au stat atâta timp zgribulite în iarna durerii. Te rog să mă tratezi cu blândeţe şi să nu-mi ucizi speranţele. Priveşte-mi ochii şi citeşte în ei, un dulce vis în care a încolţit aşteptarea, a ceea ce este mai bun, mai pur, mai luminos… Sunt doar un simplu om care speră, crede, visează, iubeşte, într-un cuvânt: trăieşte. Iubite, Aprilie, trezeşte-mă mereu cu soarele iubirii, îmbracă-mă cu flori de cireş dornice de a alunga monotonia din gânduri, respiră-mă prin verdele crud al ierbii ce mi-a înmugurit în aorta sufletului, potoleşte-mi setea şi foamea de frumos prin culorile tale cu care pictezi infinitul. Tu, Aprilie însemni pentru mine: narcise îngălbenite de atâta linişte şi zâmbet, lalele frumoase ca dorurile îndrăgostiţilor, lăcrămioare scumpe ca lacrimile rostogolite în tăcerea clipei, zambile parfumate ca visele din zori, liliacul plin de amintiri şi speranţă ca sufletu ce te aşteaptă neîncetat, gingaşe

Viata-i o lupta, ce se duce pe trei fronturi

Îmi place mult cum descrie viața George Coșbuc, în poezia ”Lupta vieții”. ”O luptă-i viața; deci te luptă Cu dragoste de ea, cu dor.” Am conștientizat că viața-i o luptă, iar pentru a o câștiga e nevoie de dârzenie, de dragoste. Iubind viața, nu vei capitula niciodată în fața atacurilor exterioare. Trăiesc doar aceia ce luptă cu curaj și hotărâre, ce au în dotare arme puternice ca speranța, optimismul și credința. Este nevoie ca oamenii să treacă prin bătălia vieții pentru a ajunge la perfecțiune. Ea înseamnă o luptă continuă, una de dezamăgiri, împliniri, necazuri, bucurii. Lupta nu e unilaterală, ea se duce pe trei fronturi: lupta cu tine însuți, lupta cu ceilalți și lupta cu conjuncturile nefavorabile. Trebuie să existe un echilibru între cele trei laturi. Dacă învingi în lupta cu tine însuți, care e cea mai dificilă, vei ști cum să ai o abordare eficientă și în celelalte lupte. Momentele în care ne aflăm, fie că sunt bune sau rele ne determină să reacționăm într-un fel sau