Treceți la conținutul principal

Să ne amintim să zâmbim

Uneori, viaţa este asemeni unei jungle, un teren minat pe care păşim în fiecare secundă. Fără să ne dăm seama, problemele inerente cu care interacţionm în fiecare zi, ni se incolacesc de suflet asemenea lianelor. Senzaţia naturală este de a fugi, de a te îndepărta de dilemele existenţiale cu care te confrunți.
Practic de când venim pe lume şi până plecăm, avem în noi o zbatere continuă între dezamăgirea de a trăi sub povara efemerităţii trupului şi nevoia de cunoaştere, libertate şi veşnicie la care aspiră sufletul nostru. Vedem tot mai pregnant faptul că societatea zilelor noastre este incapabilă de a crea un echilibru între nevoile trupului şi cele ale sufletului. Atunci intervine o atitudine de apatie, simţindu-ne prea obosiți, sătuli de această realitate cenușie. Ne închidem în carapacea sufletului tot felul de trăiri negative ca: teama, anxietatea,frustrarea,invidia și neputința și nu mai stim ce înseamnă „ a ne bucura”.În aceste condiții, uităm să mai zâmbim, să trăim la intensitate clipa, să ne uităm în jur și să descoperim frumusețea care este imprimată în fiecare lucru...uităm să mai visăm, să ne deschidem sufletul spre trăiri perene care ne fac să fim persoane vii,exuberante.
Când mi se întâmplă să fiu acaparată de astfel de stări nedorite,îmi aduc aminte de o unealtă prețioasă și eficientă, pe care Dumnezeu mi-a pus-o în buzunarul sufletului,fără a-mi cere nimic în schimb, e vorba de: zâmbet. Așa cum ne punem ochelarii pentru a vedea mai bine în jur, la fel să ne punem pe chip zâmbetul pentru a vedea mai clar frumusețea vieții. E un sentiment atât de minunat să poți să zâmbești,indiferent de condițiile nefavorabile în care te afli. Eu am observat că, atunci când zâmbesc și am o atitudine pozitivă, și cei din jurul meu reacționează pozitiv,zâmbindu-mi la rândul lor. Mie,zâmbetul îmi oferă speranță, încredere în viață,puterea de a continua pe drumul întortocheat al vieții.
Încerc să găsesc motive de a zâmbi în fiecare zi...ce motiv mai important decât faptul că suntem în viață, faptul că repirăm, că trăim. Când mă gândesc că o să vină primăvara, simt că pe chip îmi înflorește un surâs.
Mă simt un fluture al iubirii care prinde aripi spre un cer plin de flori scăldate de vis. În momente dificile,de boală și durere,am realizat că un zâmbet mă poate ridica, că am puteri nebănuite ce izvorăsc din tărâmul celest.
Faptul de a conștientiza că iubim și nu mă refer doar în sens romantic, ci la a ”iubi” oamenii, copiii, florile, animalele, cerul,pământul, pădurea, marea...viața. E minunat să poți simți acest sentiment de origine divină care ne animă și ne îmbogățește viața.V-ați gândit vreodată cum ar fi fost să trăim fără iubire, fără să simțim, fără să-i descoperim latura aducătoare de fericire. Trebuie să înțelegem că suntem ființe ce au capacitatea de a iubi si a zâmbi. Pentru a face acest lucru,trebuie să realizăm faptul că suntem creați cu un scop, o misiune, un har ce ne-au fost date spre ale extinde și a le sluji altora.
Însă mai important e să putem ajunge la performanța de a zâmbi fără un motiv anume, ca și cum zâmbetul ar fi a doua noastră natură, gravat în inimi de către îngerii iubiri. Eu cred că oamenii vin pe lume cu zâmbetul învățat. De pildă, bebelușii când se nasc, zâmbesc și o fac atât de natural și frumos, fără să aibe un motiv anume.
Ar trebui acest fapt să ne îndemne să folosim zâmbetul, să ne îmbrăcăm cu el asa cum am face-o cu o haină ce ne face să părem fermecători.
Să ne amintim să zâmbim...să nu uităm că putem iubi și visa,iar viața ni se va părea mai ușoară.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

A mai trecut un an...

A mai trecut un an din viaţa mea… În linişte, mă privesc în oglinda sufletului şi încerc să observ tot ce a însemnat acest an… A fost un an bun sau rău? Cum sunt eu acum? Câte dintre visuri s-au împlinit? Cu fiecare clipă ce s-a scurs prin clepsidra timpului, am devenit mai matură, mai înţelegătoare, mai aproape de ceea ce sunt eu in realitate? Cum am trăit, ce şi cui am împărtăşit? Am reuşit să-mi îndeplinesc promisiunile? Cine mi-a stat alături şi cine a ales un alt drum? Am dat totul să-i întorc din drum? Câte bucurii şi câte regrete le-am lăsat celorlalţi? Am lăsat mai multe lacrimi sau mai multe zâmbete în colţul inimii lor? Îmi fac un inventar al sentimentelor…  Printre sentimentele de bucurie, de recunoştinţă, de iubire s-au strecurat şi regrete, neîmpliniri, deziluzii, pentru că sunt om, pentru că atât cât trăiesc, învăţ… Niciodată nu e suficient tot ceea ce învăţăm, procesul pe drumul cunoaşterii e unul de durată, care nu se termină niciodată atât cât trăim. Privind

Bine-ai venit, Aprilie!

Bine-ai venit, Aprilie, cel care aduci înflorirea zâmbetelor, ce au stat atâta timp zgribulite în iarna durerii. Te rog să mă tratezi cu blândeţe şi să nu-mi ucizi speranţele. Priveşte-mi ochii şi citeşte în ei, un dulce vis în care a încolţit aşteptarea, a ceea ce este mai bun, mai pur, mai luminos… Sunt doar un simplu om care speră, crede, visează, iubeşte, într-un cuvânt: trăieşte. Iubite, Aprilie, trezeşte-mă mereu cu soarele iubirii, îmbracă-mă cu flori de cireş dornice de a alunga monotonia din gânduri, respiră-mă prin verdele crud al ierbii ce mi-a înmugurit în aorta sufletului, potoleşte-mi setea şi foamea de frumos prin culorile tale cu care pictezi infinitul. Tu, Aprilie însemni pentru mine: narcise îngălbenite de atâta linişte şi zâmbet, lalele frumoase ca dorurile îndrăgostiţilor, lăcrămioare scumpe ca lacrimile rostogolite în tăcerea clipei, zambile parfumate ca visele din zori, liliacul plin de amintiri şi speranţă ca sufletu ce te aşteaptă neîncetat, gingaşe

Viata-i o lupta, ce se duce pe trei fronturi

Îmi place mult cum descrie viața George Coșbuc, în poezia ”Lupta vieții”. ”O luptă-i viața; deci te luptă Cu dragoste de ea, cu dor.” Am conștientizat că viața-i o luptă, iar pentru a o câștiga e nevoie de dârzenie, de dragoste. Iubind viața, nu vei capitula niciodată în fața atacurilor exterioare. Trăiesc doar aceia ce luptă cu curaj și hotărâre, ce au în dotare arme puternice ca speranța, optimismul și credința. Este nevoie ca oamenii să treacă prin bătălia vieții pentru a ajunge la perfecțiune. Ea înseamnă o luptă continuă, una de dezamăgiri, împliniri, necazuri, bucurii. Lupta nu e unilaterală, ea se duce pe trei fronturi: lupta cu tine însuți, lupta cu ceilalți și lupta cu conjuncturile nefavorabile. Trebuie să existe un echilibru între cele trei laturi. Dacă învingi în lupta cu tine însuți, care e cea mai dificilă, vei ști cum să ai o abordare eficientă și în celelalte lupte. Momentele în care ne aflăm, fie că sunt bune sau rele ne determină să reacționăm într-un fel sau