Treceți la conținutul principal

DESPRE PRIETENIE


Plouă…plouă cu stropi de argint ce îmi strecoară în suflet clipele copilăriei încărcate de inocenţă şi curiozitate.Îmi aduc aminte cu nostalgie de momentele fericite când copil fiind cu ochi jucăuşi şi sfioşi mă aşezam pe genunchii tatei aşteptând ca el să mă răsfeţe cu raze calde de afecţiune şi să mă introducă în lumea fermecată a poveştilor.Mă mângâia cu căldură pe părul blond şi îmi spunea cuvinte şugubeţe pe care i le sorbeam cu viu interes.
Ropotul ploii mă trezeşte din dulcea reverie.Orologiul din perete ticăie obosit ora 9Înserarea s-a aşternut peste oraş.Clipele de dor ticăie grăbit în mine.Plouă atât de tare de parcă zăgazurile cerului s-au rupt şi ploaia neliniştită se grăbeşte să sărute şi să îmbrăţişeze pământul mistuit de chinurile grele ale dragostei.E o tainică aşteptare.La fel şi zăgazurile sufletului meu s-au rupt şi o ploaie de înfierbântate clipe de iubire se revarsă cu putere şi îmi înlănţuie strâns fiinţa ce îndelung a cerşit aceste clipe binecuvântate.Ploaia cântă o melodie ce îmi dă emoţia vie a dragostei.Încep să fredonez împreuna cu ea fiorul trăirilor de demult,de pe tărâmul îndepărtat al amintirilor.Mă uit pe fereastră la cerul acoperit de o mantie groasă şi închisă la culcare.Nicio stea nu se arată să mă atingă cu clipele-i vrăjite de dor.Am aşteptat cu nerăbdare să reapară steau iubirii,să-mi aprindă în suflet lumini de veşnicie şi de aprige dorinţe.Să-mi învăluie inima cu un văl de visuri albastre şi în astă noapte.Dar această stea e departe şi nu poate să străbată clipele de”acum” şi de”aici”.Ascult hipnotizată şoaptele seducătoare ale ploii. Vântul îmi susură printre crengi amintiri uitate.Fiinţa mea e înrobită de dulci promisiuni.
Ropotul iubirii cu patos mă încarcă şi grele sentimente tot mai tare mă încearcă.O ploaie sălbatică de romanţate trăiri îmi udă fiinţa uscată de deşertăciunea clipelor.Vântul de afară suflă cu măiestrie la nai un cântec nostalgic ce îmi saltă inima în ritmul dragostei şi imi răscoleşte amintirile ce zac cu dor în fiinţa mea.
Mi-aduc aminte de oamenii dragi mie,prieteni care deşi sunt departe fizic,îmi sunt aproape sufleteşte.Ei sunt ca nişte păsărele ce şi-au făcut cuib în sufletul meu.Chiar dacă sunt nevoite să plece pentru o vreme,ele nu uită cuibul l-a care s-au adăpostit şi se reîntorc bucuroase.Dar de fapt ce e prietenia?Prietenia înseamnă două inimi care bat în acelasi ritm şi cântă amîndouă pe notele iubirii.Prieten drag,gândul meu e veşnic călător şi neobosit zboară spre clipe de speranţă.Nici timpul,nici distanţa nu pot rupe firul de aur,rezistent al prieteniei,împletit din gânduri curate şi sentimente empatice.

Prieten e acela care îţi cunoaşte povestea,îţi înţelege trecutul şi te ascultă fără să te judece.Când eşti istovit şi nu mai poţi înainta,el îţi dă din energia sa.Un prieten adevărat îţi ştie gustul lacrimilor şi surâsul inimii.Plânge cu tine,râde cu tine şi împarte cu tine,nu doar clipele de azi şi pe cele de mâine.Atunci când greşeşti prietenul adevărat cu blândeţe te ceartă şi întotdeauna te iartă.Uneori nu e nevoie de cuvinte pentru a atinge inima unui prieten.Putem deschide uşa sufletului său cu o simplă privire scăldată de razele suave ale dragostei.Prietenii sunt două soluri diferite udate de aceleaşi ploi ce au rodit un fruct preţios:prietenia.Un prieten este un înger ce te acoperă cu aripile încrederii şi te luminează cu candela speranţei.Prietenul e colacul de salvare când simţi ca te îneci în apele adânci ale durerii.El e umbrarul şi oaza ta de linişte când arşiţa deznădejdii te-a cuprins.
Prietenia este balsamul divin ce ne vindecă inimile zdrobite.Prietenia adevărată este dulceaţa clipelor rupte din aştrii iubirii iar prietenia falsă este veninul clipelor ce ucide lent speranţele şi visurile din noi.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

A mai trecut un an...

A mai trecut un an din viaţa mea… În linişte, mă privesc în oglinda sufletului şi încerc să observ tot ce a însemnat acest an… A fost un an bun sau rău? Cum sunt eu acum? Câte dintre visuri s-au împlinit? Cu fiecare clipă ce s-a scurs prin clepsidra timpului, am devenit mai matură, mai înţelegătoare, mai aproape de ceea ce sunt eu in realitate? Cum am trăit, ce şi cui am împărtăşit? Am reuşit să-mi îndeplinesc promisiunile? Cine mi-a stat alături şi cine a ales un alt drum? Am dat totul să-i întorc din drum? Câte bucurii şi câte regrete le-am lăsat celorlalţi? Am lăsat mai multe lacrimi sau mai multe zâmbete în colţul inimii lor? Îmi fac un inventar al sentimentelor…  Printre sentimentele de bucurie, de recunoştinţă, de iubire s-au strecurat şi regrete, neîmpliniri, deziluzii, pentru că sunt om, pentru că atât cât trăiesc, învăţ… Niciodată nu e suficient tot ceea ce învăţăm, procesul pe drumul cunoaşterii e unul de durată, care nu se termină niciodată atât cât trăim. Privind

Bine-ai venit, Aprilie!

Bine-ai venit, Aprilie, cel care aduci înflorirea zâmbetelor, ce au stat atâta timp zgribulite în iarna durerii. Te rog să mă tratezi cu blândeţe şi să nu-mi ucizi speranţele. Priveşte-mi ochii şi citeşte în ei, un dulce vis în care a încolţit aşteptarea, a ceea ce este mai bun, mai pur, mai luminos… Sunt doar un simplu om care speră, crede, visează, iubeşte, într-un cuvânt: trăieşte. Iubite, Aprilie, trezeşte-mă mereu cu soarele iubirii, îmbracă-mă cu flori de cireş dornice de a alunga monotonia din gânduri, respiră-mă prin verdele crud al ierbii ce mi-a înmugurit în aorta sufletului, potoleşte-mi setea şi foamea de frumos prin culorile tale cu care pictezi infinitul. Tu, Aprilie însemni pentru mine: narcise îngălbenite de atâta linişte şi zâmbet, lalele frumoase ca dorurile îndrăgostiţilor, lăcrămioare scumpe ca lacrimile rostogolite în tăcerea clipei, zambile parfumate ca visele din zori, liliacul plin de amintiri şi speranţă ca sufletu ce te aşteaptă neîncetat, gingaşe

Viata-i o lupta, ce se duce pe trei fronturi

Îmi place mult cum descrie viața George Coșbuc, în poezia ”Lupta vieții”. ”O luptă-i viața; deci te luptă Cu dragoste de ea, cu dor.” Am conștientizat că viața-i o luptă, iar pentru a o câștiga e nevoie de dârzenie, de dragoste. Iubind viața, nu vei capitula niciodată în fața atacurilor exterioare. Trăiesc doar aceia ce luptă cu curaj și hotărâre, ce au în dotare arme puternice ca speranța, optimismul și credința. Este nevoie ca oamenii să treacă prin bătălia vieții pentru a ajunge la perfecțiune. Ea înseamnă o luptă continuă, una de dezamăgiri, împliniri, necazuri, bucurii. Lupta nu e unilaterală, ea se duce pe trei fronturi: lupta cu tine însuți, lupta cu ceilalți și lupta cu conjuncturile nefavorabile. Trebuie să existe un echilibru între cele trei laturi. Dacă învingi în lupta cu tine însuți, care e cea mai dificilă, vei ști cum să ai o abordare eficientă și în celelalte lupte. Momentele în care ne aflăm, fie că sunt bune sau rele ne determină să reacționăm într-un fel sau