Treceți la conținutul principal

A mai trecut un an...


A mai trecut un an… Melancolică din fire, las ca gândul de azi să păşească pe potecile întortocheate şi nesfârşite ale timpului. Las ca paşii amintirilor să mă poarte undeva pe aleea clipelor rătăcite-n trecut,un trecut nu chiar atât de îndepărtat. Încerc să-mi fac un bilanţ al trăirilor ce le-am experimentat în anul ce simt ca prea repede a trecut. Am strâns în interior un bagaj de cunoştinţe, emoţii şi clipe ce mă vor ajuta în călătoria fascinantă şi imprevizibilă a vieţii, pe un traseu necunoscut.
Ca în fiecare an şi în anul 2009 am păşit cu încredere pe cărari de cutezătoare visuri, albe dorinţe şi speranţe scăldate de divine raze. Am strâns în palma timpului - în anul 2009 - un mănunchi de raze de iubire dar şi rafale de vânturi amăgitoare. Au căzut asupra mea ploi de binecuvântare dar şi furtuni năpraznice ce mi-au netezit drumul interior spre o cunoaştere superioară, un cuget candid, spre trăiri elevate ce simt că mi-au cizelat spiritul - comoara perenă a oricărei fiinţe - spre o maturitate ce nu se măsoară în ani ci în gânduri înţelepte şi clipe conştiente. Ceasul timpului e acelaşi pentru toţi dar pentru fiecare el bate, ticăie diferit în funcţie de trăirile sufletului nostru. Prin clepsidra anului 2009 s-au scurs clipe şi bune şi rele. M-am adăpat din apele cristaline ale bucuriilor,ale împlinirilor dar şi din apele tulburi ale tristeţii şi ale dezamăgirilor. Am gustat din pocalul cu miere al satisfacţiilor,al iubirii dar şi din pocalul cu pelin al eşecurilor şi regretelor.Am învăţat că nu poţi sorbi din cupa vieţii doar clipe dulci ci trebuie să cunoşti şi clipele amare pentru a evolua şi a fi deplin conştient de măsura fiinţei tale.Dumnezeu mi-a dat din fiecare câte puţin pentru a înţelege că această lume în care trăim conţine dualism.De exemplu,întâlnim adesea un caracter dual:alb-negru,cald-rece,zi-noapte etc.Vreau să cred că fiecare experienţă a fost o cărămidă pentru a construi un edificiu sigur-o personalitate matură şi echilibrată-care nu se va dărâma la intemperiile ce se vor abate asupra sufletului meu în anii ce vor urma.Atunci când un an stă să se termine şi altul nou să-i ia locul,mă retrag în cochilia sufletului meu şi descopăr o perlă preţioasă pe care o dăruiesc lui Dumnezeu.Ascult în tăcere vocea interioară ce mă îndeamnă să-i înalţ Lui Dumnezeu o rugăciune de laudă şi mulţumire.
Îi mulţumesc lui Dumnezeu pentru anul ce l-am trăit pentru că m-a îmbogăţit cu clipe ce au ars în mine balastul indiferenţei ce s-a depus uşor de-a lungul timpului.Chiar dacă pe chipul meu au mai apărut câteva fire subţiri,amprente ale timpului-ici colo câte un rid-inima mea nu a făcut riduri pentru că inima poate păcăli timpul,îl poate transcede dacă ea este hrănită cu iubire.Am putut în acest an să-mi ţin aproape prietenii,acei oameni merituoşi ce m-au susţinut cu iubire pe drumul vieţii.Am învăţat ce înseamnă încrederea,iertarea şi să fii tu acelaşi în orice împrejurare.Am învăţat câteva lecţii valoroase.Să nu te arunci cu capul înainte atunci când vrei să acţionezi,ci să stai să-ţi acorzi o clipă de gândire,să fii doar tu cu tine pentru a evita consecinţele deciziilor pripite.Am conştientizat că din moment ce un lucru s-a dărâmat,cu greu îl mai poţi reconstrui şi nici timpul,nici regretele nu te mai ajută să recuperezi ce ai pierdut.
Îi multumesc lui Dumnezeu pentru că a mai trecut un an şi am descoperit cine mi-a fost aproape,pentru oamenii de lângă mine care mi-au arătat calea iubirii,cu sens dublu-să iubeşti şi să fii iubit.Când un an se sfârşeşte,înţeleg că viaţa are ciclicitate,că un lucru se încheie pentru ca altul să înceapă.
Un an nou a început cu visuri ce îşi au rădăcina în anul ce a trecut,cu dorinţe şi speranţe noi şi cu acelaşi suflet dornic de a învăţa,de a experimenta şi de a trăi la intensitate maximă fiecare clipă a anului 2010.



11 ianuarie 2010

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

A mai trecut un an...

A mai trecut un an din viaţa mea… În linişte, mă privesc în oglinda sufletului şi încerc să observ tot ce a însemnat acest an… A fost un an bun sau rău? Cum sunt eu acum? Câte dintre visuri s-au împlinit? Cu fiecare clipă ce s-a scurs prin clepsidra timpului, am devenit mai matură, mai înţelegătoare, mai aproape de ceea ce sunt eu in realitate? Cum am trăit, ce şi cui am împărtăşit? Am reuşit să-mi îndeplinesc promisiunile? Cine mi-a stat alături şi cine a ales un alt drum? Am dat totul să-i întorc din drum? Câte bucurii şi câte regrete le-am lăsat celorlalţi? Am lăsat mai multe lacrimi sau mai multe zâmbete în colţul inimii lor? Îmi fac un inventar al sentimentelor…  Printre sentimentele de bucurie, de recunoştinţă, de iubire s-au strecurat şi regrete, neîmpliniri, deziluzii, pentru că sunt om, pentru că atât cât trăiesc, învăţ… Niciodată nu e suficient tot ceea ce învăţăm, procesul pe drumul cunoaşterii e unul de durată, care nu se termină niciodată atât cât trăim. Privind

Bine-ai venit, Aprilie!

Bine-ai venit, Aprilie, cel care aduci înflorirea zâmbetelor, ce au stat atâta timp zgribulite în iarna durerii. Te rog să mă tratezi cu blândeţe şi să nu-mi ucizi speranţele. Priveşte-mi ochii şi citeşte în ei, un dulce vis în care a încolţit aşteptarea, a ceea ce este mai bun, mai pur, mai luminos… Sunt doar un simplu om care speră, crede, visează, iubeşte, într-un cuvânt: trăieşte. Iubite, Aprilie, trezeşte-mă mereu cu soarele iubirii, îmbracă-mă cu flori de cireş dornice de a alunga monotonia din gânduri, respiră-mă prin verdele crud al ierbii ce mi-a înmugurit în aorta sufletului, potoleşte-mi setea şi foamea de frumos prin culorile tale cu care pictezi infinitul. Tu, Aprilie însemni pentru mine: narcise îngălbenite de atâta linişte şi zâmbet, lalele frumoase ca dorurile îndrăgostiţilor, lăcrămioare scumpe ca lacrimile rostogolite în tăcerea clipei, zambile parfumate ca visele din zori, liliacul plin de amintiri şi speranţă ca sufletu ce te aşteaptă neîncetat, gingaşe

Viata-i o lupta, ce se duce pe trei fronturi

Îmi place mult cum descrie viața George Coșbuc, în poezia ”Lupta vieții”. ”O luptă-i viața; deci te luptă Cu dragoste de ea, cu dor.” Am conștientizat că viața-i o luptă, iar pentru a o câștiga e nevoie de dârzenie, de dragoste. Iubind viața, nu vei capitula niciodată în fața atacurilor exterioare. Trăiesc doar aceia ce luptă cu curaj și hotărâre, ce au în dotare arme puternice ca speranța, optimismul și credința. Este nevoie ca oamenii să treacă prin bătălia vieții pentru a ajunge la perfecțiune. Ea înseamnă o luptă continuă, una de dezamăgiri, împliniri, necazuri, bucurii. Lupta nu e unilaterală, ea se duce pe trei fronturi: lupta cu tine însuți, lupta cu ceilalți și lupta cu conjuncturile nefavorabile. Trebuie să existe un echilibru între cele trei laturi. Dacă învingi în lupta cu tine însuți, care e cea mai dificilă, vei ști cum să ai o abordare eficientă și în celelalte lupte. Momentele în care ne aflăm, fie că sunt bune sau rele ne determină să reacționăm într-un fel sau