Treceți la conținutul principal

IARNA-PEISAJ DE BASM

E decembrie.Cerul e îmbrăcat cu o mantie pufoasa,gri-închis pentru a se apăra de frigul de afara.Aştept cu înfrigurare ca Crăiasa Iarna să aducă pe pământul dezgolit zăpada-covor de pace şi curăţenie-din Palatu-i de Cristal pentru a îmbrăca în alb străzile noroioase.
Dis-de dimineaţă îşi face apariţia Crăiasa Zăpezii,îmbrăcată în alb iar pe cap purtând o coroniţă brodata cu flori de promoroacă.Începe să presare peste tot în jur pulbere albă şi fină,o pulbere magică ce dă impresia că eşti într-un ţinut de basm.Mă îndrept spre fereastră pentru a privi primii fulgi de nea care cad cu bucurie,nerăbdători să îmbrăţişeze pământul gol şi pustit de doruri grele şi să-l acopere cu o mantie groasă şi scânteietoare pentru a-i alunga clipele de solitudine.Focul din sobă mă îmbie la visare şi mă duce în trecut,la anii copilăriei.În mine reînviu amintirile udate de lacrimile durerii şi ale bucuriei.Amintiri ce parcă focul interior le arde,le purifică de tot ce e efemer,murdar şi amar.Acum privesc cu ochi de copil tot ce se intâmplă în jurul meu.Melancolia clipelor de ieri se împleteşte cu existenţa vivace a prezentului.Ies afară,bucuroasă pentru a privi mai îndeaproape tabloul sublim al iernii pe care viaţa îl pictează în culorile vii ale dragostei şi armoniei. Nişte păsărele zgribulite îşi scutură aripile de zăpadă privind cu uimire şi încântare decorul pictat în alb.
Fulgii de zăpadă ce cad neîntrerupt din cer ca un potop de albe visuri,îmi par în aceste clipe de o nespusă bucurie,în care mă simt din nou copil,nişte îngeraşi veseli şi indrăgostiţi ce dansează fericiţi prin văzduh,purtându-mă într-o lume de poveste.Ei valsează uşor pe acordurile fine ale Naturii,lăsându-mă si eu purtată în dansul bucuriei împreună cu tot Pământul.Copacii sunt decoraţi cu beteală ca pentru sărbătoare de către Crăiasa Iarna.Albul Naturii îmi dă un sentiment de calm,de serenitate,de puritate şi iubire.Iau în palme zăpadă fină şi rece pentru a simţi fiorul iernii.Fac bulgări din omăt şi modelez un om de zăpadă.Se aud pe uliţă glasuri de copii ca nişte clinchete de clopoţei ce dau startul la bucurie şi joacă.Câţiva copii se îndreaptă cu săniile nerăbdători spre derdeluş,amintindu-mi de clipele in care copil fiind mă bucuram de belşug de zăpadă,aruncându-mă în nămeţii albii şi răcoroşi.
Intru în casă revigorată de atmosfera de iarnă şi de călătoria de pe tărâmul magic al zăpezii.Mă aşez cu obrajii îmbujoraţi lângă soba care arde,având în mâini o cană cu ceai fierbinte ce împrăştie în cameră un parfum discret de tei şi măceşe,gândindu-mă cum Zâna Iarnă ne aduce tuturor bucurie,visare,copilărie,belşug,bunătate şi entuziasm.Ea presară peste inimile noastre pulbere de pace şi veselie,dorinţa de a ne simţi din nou copii cu sufletele pure şi pline de speranţă.
5 ianuarie 2010

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

A mai trecut un an...

A mai trecut un an din viaţa mea… În linişte, mă privesc în oglinda sufletului şi încerc să observ tot ce a însemnat acest an… A fost un an bun sau rău? Cum sunt eu acum? Câte dintre visuri s-au împlinit? Cu fiecare clipă ce s-a scurs prin clepsidra timpului, am devenit mai matură, mai înţelegătoare, mai aproape de ceea ce sunt eu in realitate? Cum am trăit, ce şi cui am împărtăşit? Am reuşit să-mi îndeplinesc promisiunile? Cine mi-a stat alături şi cine a ales un alt drum? Am dat totul să-i întorc din drum? Câte bucurii şi câte regrete le-am lăsat celorlalţi? Am lăsat mai multe lacrimi sau mai multe zâmbete în colţul inimii lor? Îmi fac un inventar al sentimentelor…  Printre sentimentele de bucurie, de recunoştinţă, de iubire s-au strecurat şi regrete, neîmpliniri, deziluzii, pentru că sunt om, pentru că atât cât trăiesc, învăţ… Niciodată nu e suficient tot ceea ce învăţăm, procesul pe drumul cunoaşterii e unul de durată, care nu se termină niciodată atât cât trăim. Privind

Bine-ai venit, Aprilie!

Bine-ai venit, Aprilie, cel care aduci înflorirea zâmbetelor, ce au stat atâta timp zgribulite în iarna durerii. Te rog să mă tratezi cu blândeţe şi să nu-mi ucizi speranţele. Priveşte-mi ochii şi citeşte în ei, un dulce vis în care a încolţit aşteptarea, a ceea ce este mai bun, mai pur, mai luminos… Sunt doar un simplu om care speră, crede, visează, iubeşte, într-un cuvânt: trăieşte. Iubite, Aprilie, trezeşte-mă mereu cu soarele iubirii, îmbracă-mă cu flori de cireş dornice de a alunga monotonia din gânduri, respiră-mă prin verdele crud al ierbii ce mi-a înmugurit în aorta sufletului, potoleşte-mi setea şi foamea de frumos prin culorile tale cu care pictezi infinitul. Tu, Aprilie însemni pentru mine: narcise îngălbenite de atâta linişte şi zâmbet, lalele frumoase ca dorurile îndrăgostiţilor, lăcrămioare scumpe ca lacrimile rostogolite în tăcerea clipei, zambile parfumate ca visele din zori, liliacul plin de amintiri şi speranţă ca sufletu ce te aşteaptă neîncetat, gingaşe

Viata-i o lupta, ce se duce pe trei fronturi

Îmi place mult cum descrie viața George Coșbuc, în poezia ”Lupta vieții”. ”O luptă-i viața; deci te luptă Cu dragoste de ea, cu dor.” Am conștientizat că viața-i o luptă, iar pentru a o câștiga e nevoie de dârzenie, de dragoste. Iubind viața, nu vei capitula niciodată în fața atacurilor exterioare. Trăiesc doar aceia ce luptă cu curaj și hotărâre, ce au în dotare arme puternice ca speranța, optimismul și credința. Este nevoie ca oamenii să treacă prin bătălia vieții pentru a ajunge la perfecțiune. Ea înseamnă o luptă continuă, una de dezamăgiri, împliniri, necazuri, bucurii. Lupta nu e unilaterală, ea se duce pe trei fronturi: lupta cu tine însuți, lupta cu ceilalți și lupta cu conjuncturile nefavorabile. Trebuie să existe un echilibru între cele trei laturi. Dacă învingi în lupta cu tine însuți, care e cea mai dificilă, vei ști cum să ai o abordare eficientă și în celelalte lupte. Momentele în care ne aflăm, fie că sunt bune sau rele ne determină să reacționăm într-un fel sau